Sisemine turundus on kontseptsioon, mis paneb juhtkonna keskenduma kõige olulisemale ettevõttes ? personalile. Kusjuures eesmärk ei ole ainult töörahulolu, vaid töötajate suunamine, motiveerimine, koordineerimine ja integreerimine kliendikesksuse ning strateegiate efektiivse rakendamise suunas. Sisemise turunduse kaudu saab töötajaid mõjutada saavutama ettevõtte eesmärke kiiremini ja efektiivsemalt.
Sisemise turunduse õige rakendamisega saab kõrvaldada sisemiste protsessidega seotud probleeme, muuta töötajate suhtumisi ja hoiakuid vajalikus suunas ning lihtsustada erinevate strateegiate ja muudatuste rakendamist ettevõttes. Arvestada tuleb aga sellega, et kõike ei ole võimalik saavutada korraga, pikaajalise suurenenud kliendirahulolu ja kasumini tuleb liikuda sammhaaval.
Arvestada tuleb ka sellega, et juhtkonna toetuseta tabab kogu kontseptsiooni ebaedu. Kogu juhtkond peab olema töötajatele eeskujuks ning muutma vajadusel ka enda hoiakuid, suhtumisi ja reaalset käitumist.
Eduka sisemise turunduse plaani koostamiseks peab juhtkond teadma, millele tuleb rõhku panna. Kas probleemiks on sisekommunikatsioon ja omavahelised suhted, töötajate motivatsioon ja nende kliendile orienteeritus, organisatsioonikultuur ja -kliima, tööülesanded ja -kohustused või hoopis midagi muud? Teades algprobleeme, saab juht asuda neid kõrvaldama.
Parim võimalus sisemiste probleemide leidmiseks on töötajatelt saadav tagasiside. Vahetut infot võib koguda erinevate ametivestluste käigus, kuid tihti ei julge töötajad otse välja öelda, mida nad tegelikult arvavad. Seetõttu on hea teha töötajate rahulolu küsitlusi, mis on anonüümsed ning annavad kiire tagasiside.
Leides peamised sisemised probleemid ettevõttes ning pannes paika eesmärgid, mida sisemise turundusega lahendama peab, tuleb asuda konkreetsete vahendite ja meetodite väljatöötamise juurde. Kuna tegemist on töötajatega, kasutatakse sisemises turunduses personalipoliitika elemente ja instrumente.
Töökohta aitab atraktiivseks muuta ning töötajaid motiveerida õige palgapoliitika, töötingimused, organisatsioonikultuur, töökohale antavad õigused, kohustused, vastutuse usaldamine, arenguvõimalused jms.
Kuid peale nimetatud instrumentide tuleb sisemises turunduses kasutada ka kommunikatsiooni- ja turundusinstrumente. See tähendab, et töötajale tuleb läheneda kui kliendile, kellele tahetakse müüa toodet. Ehk sisemist turgu analüüsides tuleb erinevatele sisemise kliendi segmentidele (töötajatele) pakkuda võimalikult atraktiivset varieeritud sisemist toodet (töökohta).