Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Intressisõda on ka autoliisinguteni jõudnud
?Eks võistupakkumist konkurentidega tule ikka ette, otseselt intressisõjaks ma seda praegu ei nimetaks,? ütles Ühisliisingu autoliisingu grupi juht Vallo Tonsiver. ?Samas teatud närvilisust mõne konkurendi juures on viimasel ajal märgata.?
?Intressi langus on olnud loomulik, eriti nüüd, kus me ELi majandusruumis oleme,? ütles Sampo Liisingu tootejuht Andres Puss. ?Eesti autoliisingu intressid on olnud ebaloomulikult kõrged juba mõnda aega.?
Samas tundub Pussi sõnul põhi juba üsna lähedal olevat. ?Ostes uue sõiduki, on tavakliendi intressitase vahemikus 5?7,5%,? rääkis Puss.
?Liisingu intressimäär on 5,9%, millele lisandub riskipreemia,? ütles Hansapanga klienditoe osakonna spetsialist Hele Kann.
?Alati on võimalus intressi taseme üle kaubelda, küll aga tuleb arvestada, et iga muudatus toob kaasa teatava kulu,? ütles Puss. ?Oluline osa siin on ka perioodil ? kui ca 200 000kroonise sõiduki liisinglepingu perioodi lõpuni on jäänud alla kahe aasta, võib intressimuudatuse tasuvus olla küsitav.?
?Liisinglepingu muutmise tasu on 1% jääkmaksumuselt, minimaalselt 1180 krooni,? ütles Kann. Ühisliisingus on miinimum 2500 krooni.
?Võib kindlasti tunduda, et autoliisingu intress on kõrgem kui eluasemelaenul, kuid tuleb arvestada ka lepingu mahtude ja kestuse erinevusi ning seda, et eluaseme intress on reeglina ujuv, autoliisingul on intress reeglina fikseeritud,? lisas Tonsiver.
Üksikud automüüjad pakuvad aga veelgi väiksemat intressi, näiteks Audi-müüja Reval Auto 2% ja Mazda-müüja Vilojett koguni 1,9%, kuid reeglina on sellisel pakkumisel konks sees.
Reval Auto marketingijuht Maarja Küla ei soostunud ärisaladusele viidates ütlema, kes intresside vahe kinni maksab.
Vilojeti müügidirektor Jaanus Simson aga teatas, et klient saab valida kahe soodustuse vahel ? kas soodusintress või odavam auto.
Soodsam intress, kuid kõrgem auto hind tähendab aga ühtlasi suuremaid kulutusi autole ? ?Kaskokindlustuse hind, sissemakse- ja jääkväärtuse suurus sõltuvad auto letihinnast,? loetles Esma Auto müügidirektor Hindrek Männik automaatselt suurenevaid kuluartikleid. Männiku sõnul tuleb madalama intressi pakkumine igal juhul kliendi taskust.