Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbijate reklaamikaebuste arv on aastaga kolmekordistunud
Tarbijakaitseametile esitatud 67 avaldusest oli 23 juhul tegemist eksitava reklaamiga.
Möödunud aastal laekus reklaami kohta kolm korda vähem kaebusi ? vaid 23 avaldust, millest 14 puudutas eksitavat reklaami.
Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kristina Vaksmaa sõnul on reklaami puudutavate kaebuste arv tõusnud seoses tarbijatele suunatud aktiivsete reklaamikampaaniatega, mis sisaldavad järjest rohkem sooduspakkumisi ja tarbijamänge. Tarbijate kogemused on erinevate reklaampakkumiste osas suurenenud ning seeläbi on suurenenud ka tarbijate teadlikkus, mistõttu osatakse rohkem tähelepanu pöörata sellele, kas reklaamis lubatu ka tegelikult tõele vastab.
Kaupmeeste lubaduste suhtes ollakse kriitilisemad ja reklaamid, mida saab kaheti mõista, põhjustavad tarbijais järjest suuremat pahameelt. Järjest rohkem antakse eksitavatest reklaamidest teada ka tarbijakaitseametile.
Palju esineb selliseidki reklaame, mida on kerge valesti mõista ? tarbija ei saa aru, millistele kaupadele õieti pakutakse soodustust ja millistele mitte, hinnapakkumisi tõlgendatakse valesti, leitakse, et reklaamitud toodetel ei ole lubatud tooteomadusi või mõistetakse vääriti näiteks väljareklaamitud tootekomplekti sisaldust.
Alkoholi- ja tubakatoodete ning hasartmängureklaami puudutavate avalduste arv on suurenenud Vaksmaa sõnul seetõttu, et neid teemasid on meedias tänavu aastal varasemast rohkem kajastatud ja seeläbi on ka tarbijad tähelepanelikumaks muutunud ning oskavad enda ümber keelatud reklaame näha ning sellest ka tarbijakaitseametit teavitada.
?Reklaami puudutavate kaebuste arv on suur ka seetõttu, et paraku alahindavad kaupmehed Eesti tarbija teadmisi ja kriitikameelt ning jätkuvalt tullakse välja seadusega vastuolus olevate reklaamidega,? lisas Vaksmaa.
Autor: ÄP