• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • 28.07.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijate reklaamikaebuste arv on aastaga kolmekordistunud

Tarbijakaitseametile esitatud 67 avaldusest oli 23 juhul tegemist eksitava reklaamiga.
Möödunud aastal laekus reklaami kohta kolm korda vähem kaebusi ? vaid 23 avaldust, millest 14 puudutas eksitavat reklaami.
Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kristina Vaksmaa sõnul on reklaami puudutavate kaebuste arv tõusnud seoses tarbijatele suunatud aktiivsete reklaamikampaaniatega, mis sisaldavad järjest rohkem sooduspakkumisi ja tarbijamänge. Tarbijate kogemused on erinevate reklaampakkumiste osas suurenenud ning seeläbi on suurenenud ka tarbijate teadlikkus, mistõttu osatakse rohkem tähelepanu pöörata sellele, kas reklaamis lubatu ka tegelikult tõele vastab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaupmeeste lubaduste suhtes ollakse kriitilisemad ja reklaamid, mida saab kaheti mõista, põhjustavad tarbijais järjest suuremat pahameelt. Järjest rohkem antakse eksitavatest reklaamidest teada ka tarbijakaitseametile.
Palju esineb selliseidki reklaame, mida on kerge valesti mõista ? tarbija ei saa aru, millistele kaupadele õieti pakutakse soodustust ja millistele mitte, hinnapakkumisi tõlgendatakse valesti, leitakse, et reklaamitud toodetel ei ole lubatud tooteomadusi või mõistetakse vääriti näiteks väljareklaamitud tootekomplekti sisaldust.
Alkoholi- ja tubakatoodete ning hasartmängureklaami puudutavate avalduste arv on suurenenud Vaksmaa sõnul seetõttu, et neid teemasid on meedias tänavu aastal varasemast rohkem kajastatud ja seeläbi on ka tarbijad tähelepanelikumaks muutunud ning oskavad enda ümber keelatud reklaame näha ning sellest ka tarbijakaitseametit teavitada.
?Reklaami puudutavate kaebuste arv on suur ka seetõttu, et paraku alahindavad kaupmehed Eesti tarbija teadmisi ja kriitikameelt ning jätkuvalt tullakse välja seadusega vastuolus olevate reklaamidega,? lisas Vaksmaa.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele