2004. aasta II kvartalis oli kaubandusettevõtete realiseerimise netokäive eelmise aasta sama kvartaliga võrreldes 16% suurem, teatas Statistikaamet.
2004. aasta II kvartalis oli kaubandusettevõtete realiseerimise netokäive 37,3 miljardit krooni ja kulud 35,6 miljardit krooni. Kaubandusettevõtete kogukasum oli 1,7 miljardit krooni ja puhas lisandväärtus 3,8 miljardit krooni. Kogukasumi osatähtsus realiseerimise netokäibes oli 4,5%, kaupade juurdehindlus 20%. Kvartali lõpus olid kaubandusettevõtete kaubavarud 15,1 miljardit krooni, kvartali algusega võrreldes suurenesid need 0,9 miljardi krooni võrra. Kaubavarude müügiaeg oli 38 päeva.
Sõiduki- ja hulgikaubandusettevõtted müüsid II kvartalis kaupa hulgi 23,4 miljardi krooni eest. 17% kaupade hulgimüügist andsid sõidukikaubandusettevõtted, 34% kütuse, metallide, ehitusmaterjali, keemiatoodete ja jäätmete, 17% toidukaupade, jookide ja tubakatoodete ning 32% muud hulgimüügiettevõtted. Kaupade hulgimüük suurenes 2003. aasta II kvartaliga võrreldes 4,0 miljardit krooni ehk 21%. Enim mõjutas kaupade hulgimüügi kasvu kütuse, metallide, ehitusmaterjali, keemiatoodete ja jäätmete hulgimüügi suurenemine.
Sõiduki- ja jaekaubandusettevõtted müüsid II kvartalis kaupa jae 9,9 miljardi krooni eest. Kaupade jaemüük suurenes 2003. aasta II kvartaliga võrreldes 1,5 miljardit krooni, mis on püsivhindades 15% enam. Kaupade jaemüügist andsid spetsialiseerimata toidukaupade kauplused 41%, sõidukikaubandusettevõtted 21% ning muud jaekaubandusettevõtted 38%. Enim mõjutas kaupade jaemüügi kasvu spetsialiseerimata toidukaupade kaupluste jaemüügi kasv.
Artikkel jätkub pärast reklaami