Ansipi sõnul ei ole liiniveolepingu pikendamine, Tallinna Sadama ja SLK ühisfirma loomine ja riigi dotatsiooniga 10aastane leping omavahel seotud.
?Need kolm asja olid seotud Tallinna Sadama ja SLK 10. augusti kokkuleppes, kuid täna mina ei näe võimalust neid siduda,? ütles Andrus Ansip. Tema sõnul korraldab riik lähema aasta jooksul avaliku konkursi, millest ühisfirma saab osa võtta, kui soovib, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Ükski äriühing ei saa öelda riigile, millised peavad olema konkursi tingimused. Need dikteerib riik,? ütles Ansip.
Samamoodi on ühisfirma loomine Ansipi sõnul kahe äriühingu omavaheline asi, kuhu riik ei sekku.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ühisfirma peab heaks kiitma siiski riik kui aktsionär. ?Kuna teema on tekitanud ühiskonnas suurt resonantsi, ei kavatse mina ainuisikuliselt sellele lepingule alla kirjutada, vajan valitsuse tuge,? lisas Ansip.
Ministri sõnul võiks riik korraldada kaks erinevat konkurssi saarte liinidele 10 aastaks operaatori leidmiseks ? Hiiumaa ja Saaremaa liinile eraldi. ?Kui avalikul konkursil selgub Saaremaa liini dotatsioonisumma, siis on see hea alus silla tasuvuse arvutuste tegemiseks.?
?Veendunud ma ei ole, et parvlaevaliiklus jätkub samas kvaliteedis, aga loodan seda,? ütles Ansip. Tema sõnul on SLK-le ka alternatiivseid vedajaid, kuid nendega lepinguid sõlmides kannataks vedude kvaliteet. ?Küllalt palju on neid, kes tunnevad liinivedude vastu huvi ja kinnitavad, et on võimelised leidma jääklassi omavaid aluseid,? ütles ta. Plaan B on Ansipil varuks, kuid see on tema sõnul seotud ebamugavustega.