• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 24.09.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismiteenuse ostmisel jälgige, mida teile tegelikult müüakse

Suvi on turisminduses aktiivne periood ? reisikorraldajad pakuvad reisihuvilistele palju erinevaid puhkuseveetmise viise ning atraktiivseid reisisihtpunkte. Sageli on tarbijal kõikide nende ahvatlevate pakkumiste seast raske valida ning reisituhinas unustatakse olulisele tähelepanu pöörata. Alljärgnevalt mõned soovitused, kuidas end võimalike ebameeldivuste või ebaõnnestumiste eest kaitsta.
Kui usaldate kogu reisi planeerimise reisifirmale, kus lubatakse kõige eest hoolt kanda, tundke ka ise võimalikult palju huvi üksikasjade vastu.
Säilitage esimese sissemakse sooritamisest kuni reisi lõpuni kõik t?ekid, piletid ning muud tasumist tõendavad paberid. Need aitavad teid hilisemate pretensioonide lahendamisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ärge kunagi otsustage ühe firma kasuks enne, kui olete end kurssi viinud teiste samaväärseid pakkumisi tegevate reisifirmade hinnakirja ja tingimustega.
Kui plaanite osta pakettreisi välismaale, tuleb esimese asjana kontrollida, kas reisifirma, kellelt kavatsete reisiteenust osta, on registrisse kantud ja omab tagatist.
Tagatise olemasolu kindlustab reisifirma pankroti korral muu hulgas näiteks ettemaksu tagastamise reisi mittetoimumise korral. Registreering on tõend turismifirma (reisibüroo või reisikorraldaja) seadusliku tegutsemise kohta. Seda, kas turismifirma on registrisse kantud, saate kontrollida majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kodulehelt aadressil register.mkm.ee/erinregister elektroonilisest registrist.
Kui valite pakettreisi, mis sisaldab ümberistumisi, siis tehke eelnevalt kindlaks, kas riikides, mida läbite, nõutakse viisat.
On juhtumeid, kus tarbijad ei ole olnud viisanõudest teadlikud ning neid pole seetõttu lastud riigist edasi. Selgitage välja, kas viisad muretseb turismifirma või tuleb neid endal taotlema hakata.
Arvestage ka sellega, et viisavabadus ei pruugi tähendada täielikku vabadust, sest turistidelt nõutakse päevaraha ettenäitamist ja informatsiooni ööbimise kohta. Reisi müüja on kohustatud viisanõuetest ja muudest tingimustest tarbijat teavitama.
Kontrollige enne reisi algust päev või paar varem väljumisaegu. Graafikus võivad olla toimunud muudatused, millest ei ole teid teavitatud.
Väga oluline on tutvuda reisikindlustuse pakkumistega. Tavaliselt pole kindlustus paketi hinna sisse arvestatud, soovitatav on valida võimalikult täiuslik kindlustusleping.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paljud pöördumised tarbijakaitseametisse on seotud sellega, et enne reisi lubatakse ja pakutakse erinevaid ekskursioone või väga häid majutustingimusi, mida reisil tegelikult ei saa. Seega tundke alati enne reisi huvi, mis juhtub siis, kui teil tekivad reisi ajal pretensioonid ? kuidas saab neid lahendada, kelle poole tuleb pöörduda.
Säilitage esimese sissemakse sooritamisest kuni reisi lõpuni kõik t?ekid, piletid ning muud tasumist tõendavad paberid. Need aitavad teid hilisemate pretensioonide lahendamisel.
Kaebus tuleb esitada firmale, kust reis on ostetud, isegi juhul, kui tegemist on vahendusfirmaga ja reisipaketi on koostanud teine firma, sest teie ees vastutab vahetu müüja. Pretensiooni esitamisel tuleb tegutseda kiiresti ja täpselt. Kaebusesse pange kirja, millist teenust ja millisest firmast telliti, millised olid lepingutingimused ja kas neist peeti kinni, millised puudused ja probleemid reisil tekkisid, nende olemus ja ilmnemise kuupäev ning omapoolne lahend, nt kahju hüvitamine.
Kui te ei saa firmast rahuldavat vastust, võite probleemiga pöörduda tarbijakaitseameti poole. Viimane samm oma õiguste kaitsmiseks on minna kohtusse, kuna on probleeme (nt moraalse kahju hüvitamine), mille lahendamiseks puudub tarbijakaitseametnikel pädevus.
Autor: Kristina Vaksmaa

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele