Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikatudengid ? logistika on huvitav

    Tallinna Tehnikakõrgkool teatas suvel, et kooli populaarseimad erialad on transport ja logistika, 25 riigieelarvelisele kohale esitas kolm päeva enne vastuvõtu lõppu avalduse 426 noort. Ehk 17 õppurit kohale.
    Äripäev esitas nii Tallinna Tehnikaülikooli kui ka Tallinna Tehnikakõrgkooli logistikatudengitele kolm küsimust, et saada teada, miks seda eriala õpitakse.
    Küsimustele vastavad logistikatudengid.
    - Tegelikult oli logistika mu teine valik infotehnoloogia kõrval, aga ma olen rahul, et ma sattusin Tallinna Tehnikakõrgkooli seda õppima. Tuttavad vanemad inimesed on kiitnud mu valikut ja mulle endale hakkab see ka juba meeldima. Logistika seepärast, et see tundus alana, kus ei tohiks ära tüdineda, kogu aeg on midagi uut. Pealegi on logistika perspektiivikas ala, mis ei kao kuhugi ja on ka suhteliselt hästi tasustatud.
    - Ma ei teagi, aga ilmselt vedude korraldajaks kuskile firmasse. Eks kontaktid tulevad õppepraktikate jooksul ja nii ka tööpakkumised. Kusjuures üks tuttav pakkus mulle kohe tööd, kui kuulis, et ma õpin logistikat.
    - Tegelikult on mul ükskõik, kus maal ma töötan. Peaasi, et ei tuleks tüdimust ja palk oleks normaalne. Mul on saksa ja inglise keel suus, nii et võin ka vabalt väljaspool Eestit tööle minna. Kindlasti oleks mingit välismaal töötamise kogemust vaja ka, aga ei tahaks väga täpselt ette ennustama hakata, mis saama hakkab.
    - Leidsin, et logistika võimaldab mu mitmekülgseid huvisid oma interdistsiplinaarsuse tõttu ühendada. On logistika ju süntees paljudest erinevatest valdkondadest.
    - Loodan leida töökohta, mis pakuks väljakutseid ning võimaldaks suhtlust rahvusvahelisel tasandil.
    - Üheksa kuud töötasin ettevõttes Volvo Logistics AB Göteborgis, Rootsis. Väga positiivsed muljed jäid sealsest töökorraldusest ja -kultuurist. Olen paljude kogemuste võrra rikkam. Kuna keel on suus ning tundsin ennast Rootsis koduselt, siis miks ka mitte millalgi tulevikus Rootsi tööle minna.
    - Eriala valikul sai otsustavaks see, et logistika on ikkagi tuleviku eriala ning loomulikult ka see, et palganumbrid on soliidsed. Kuna logistika on ka üpriski uus eriala, siis ei toimu siin veel ka kõrgharidusega inimeste ületootmist. Küll seegi aeg ükskord kätte jõuab, aga mina jõuan enne veel lõpetada. Seega on pärast kooli lõppu kindel tunne, sest töötuks kohe kindlasti ei jää. Üks asi veel, mis sai eriala valikul oluliseks, oli fakt, et minu abikaasa oli omandamas sedasama eriala. Seega oli mul ka ülevaade, mida oodata.
    - Töökoha valikul olen seadnud endale eesmärgiks selle, et ei tekiks rutiini. Seega ei tahaks minna tavaliseks realogistikuks mingisse suurde logistikakontserni. Isiklikult eelistan väiksemaid ja paindlikumaid ettevõtteid, kus saab tegeleda erinevate toimingutega. Kui aga sellist võimalust ei avane, siis tahaks hoopis tegeleda näiteks tootmislogistikaga. Ega see transpordilogistika mind eriti tõmbagi, tootmislogistikas on võimalused ning väljakutsed palju suuremad.
    - Pärast kooli lõppu pean ilmselt mõnda aega ikka Eestis töötama, et natukene praktilisi teadmisi saada. Tegelikult on soov minna välismaale edasi õppima ? magistrisse ja kindlasti ka doktoriõppesse. Samal ajal peab kindlasti ka endale seal töö otsima, muidu ei ela ju ära.
    - See eriala on väga lai ning jätab seetõttu pärast kooli lõpetamist mitmeid võimalusi oma elu suunamiseks. Pealegi ma ei ole inseneritüüpi ?keldrisleiutaja?, ma vajan enda ümber palju inimesi ja suhtlemist.
    - Hetkel on plaanis jätkata ekspedeerimise vallas.
    - Esialgu plaanin Eestisse jääda ja kogemusi koguda. Eks siis näis, kas jätkub piisavalt väljakutseid siin või tuleb piiri taha suunduda. Pole mõtet minna välismaale nn orjatööd tegema, seda jätkub siingi küllalt. Kui minna, siis juba spetsialistiks.
    - Mõtlesin alguses majandust õppida, kuid siis mõtlesin, et seda õpib juba piisavalt noori. Tahtsin jääda Tallinnasse õppima ja riiklike ülikoolide valik suur polnud ? Pedagoogikaülikool või Tallinna Tehnikaülikool. Viimane tundus ahvatlevam. Majandust õppida ei tahtnud ja logistika jäi silma. Hakkas huvitama, et mis see logistika siis ikka on, et pole nagu päris ärijuhtimine. Teeviida infomessilt hankisin veel informatsiooni. Ega ma esimesel semestril 100% kindel olnud, mida logistika endast kujutab. Aga tasapisi hakkas pilt kujunema ja olen erialavalikuga rahul. Logistika on piisavalt lai ala, et igaühel on hea võimalus leida endale sobiv koht. Laondus, varude juhtimine, transpordi korraldamine, informatsioonisüsteemide loomine, klientide haldamine jne ? nimekiri on päris pikk. Mida rohkem olen logistikast teada saanud, seda rohkem näen võimalusi, kus logistikaalastest teadmistest on suurt kasu.
    - Pole endale veel päris selgeks teinud, millises segmendis töötada. Tahaksin proovida erinevaid ametikohti. Varudega seotu tundub väljakutseid pakkuv ? laovarude juhtimine, jaotustegevus, laosisene logistika. Samuti ekspedeerimine. Miks mitte üritada mingis firmas ostuprotsesside juhtimisest osa võtta. Võib-olla esialgu läheks väiksema firma logistikajuhi assistendiks.
    - Pikemas plaanis kavatsen Eestisse tööle jääda. Kindlasti ei tuleks kahjuks välismaal käia ja kogemusi ja kontakte hankida ning neid siis Eestis ära kasutada. Tudengitel on hea võimalus käia välismaal õppimas ? semester, kaks või enamgi. Seda võimalust tuleks kasutada, kui vähegi mahti. Eesti on väike maa, me näeme tihtipeale asju väikselt. Välismaal, suuremas riigis olles, hakkad nägema suurt pilti, globaalset pilti. Tulevasele logistikule tuleb kasuks maailmapildi avardamine ? õpib tundma teise lahendusi kui harjutud nägema, kultuuridevahelisi erinevusi, ehk õnnestub ka praktilist poolt kaeda. Pooldan pigem ajude sisse- kui väljavoolu. Eesti pakub logistika arendamisel veel palju võimalusi. Ise õpin praegu Rootsis, kogun tarkust, mida panustada.q
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.