Price ehk hind ei võimalda enam teistest turuosalejatest märkimisväärselt erineda.
Promotion ehk müügiedendus on kulukas ja prognoosimatute tagajärgedega. Reklaamiguru David Ogilvy on öelnud, et 99% reklaamist ei teeni eesmärki, teine tsitaat väidab, et pool reklaamirahast läheb paratamatult raisku.
Placement ehk neljas P on edukuse viimane võimalusterohke reserv. Selle roll on nõutavate toodete ja teenuste klientidele kättesaadavaks tegemine. Lisaks hõlmab see hulgaliselt protsesse ja nendevahelisi seoseid. Seda elementi mõjutavad muu hulgas transpordi-, ladustamis-, tootmiskulud, varude hoidmise, tellimuste käsitlemise ja informatsioonikulud. Mida suurem on ettevõte, seda suurem on tõenäosus, et paljud protsessid ei ole teostatud efektiivseimal moel. Ebaefektiivsus ja valesti planeeritud protsessid on suuremate kulude peamisteks põhjusteks, mis omakorda on tingitud täiusliku, standardsetel mõõdikutel põhineva ülevaate puudumisest.
SCOR hõlmab kõiki tarnija- ja kliendikontakte tellimuste esitamisest arvete maksmiseni, kaupade ning teenuste liikumist, turukäitumist nõudluse mõistmisest iga üksiku tellimuse täitmiseni.
Mudel võimaldab eri ettevõtete protsesse integreerida ja tarneahela osapooltel neid üheselt mõista. SCOR-mudel kirjeldab, analüüsib ja arendab kõiki klientide nõudluse rahuldamiseks tehtavaid tegevusi, lähtudes viiest põhiprotsessist: planeerimine, hankimine, "tegemine" (mitte vaid tootmine), tarnimine ja tagastamine. Sealjuures eristab mudel pakkumisahelad nõudlusahelatest.
Protsesse uuritakse detailideni kolmel tasandil. Esimesel määratakse, millist tulemust firma igalt protsessilt eeldab. Teine ja kolmas tasand kirjeldavad protsessid. Kolmandal tasandil viiakse sisse ka vajalikud muudatused.
SCOR ühendab äriprotsesside ümberkujunduse (Business Process Reengineering), võrdluse (Benchmarking) ja parimate praktikate analüüsi (Best Practices Analysis) tervikusse. Nii saab SCORi lisaks kolmetasandilisele struktuurile jaotada ka metoodiliselt kolmeks.
Esimene kirjeldab ja kujundab ümber protsessid, tuues esile muudatusvajadused, ja aitab leida piirangud. Muudatuste kohene sisseviimine on võimalik, ent kaart üksi ei suuda ennustada muudatuse mõju.