• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SCOR - uus abivahend tarneahelate ja äri juhtimiseks

    Mudel sobib nii lühikeste kui ka pikkade protsesside kirjeldamiseks, mõõtmiseks ja arendamiseks. Seda kasutades saab modelleerida tarnijate tarnijaist klientide klientideni ulatuvaid tarneahelaid. Tegemist on tööriistaga, mille abil saab visualiseerida laiaulatuslikke tervikuid.
    Üha sagedamini on firmajuhid hakanud tõdema, et konkurentsieeliste saavutamiseks ja edu hoidmiseks ei saa turunduse neljast P-st kolmele enam kuigi palju loota.
    Product'i ehk toote, olgu see kui tahes innovatiivne ja originaalne, kopeerivad konkurendid müügiedu korral vaid mõne nädalaga.
    Price ehk hind ei võimalda enam teistest turuosalejatest märkimisväärselt erineda.
    Promotion ehk müügiedendus on kulukas ja prognoosimatute tagajärgedega. Reklaamiguru David Ogilvy on öelnud, et 99% reklaamist ei teeni eesmärki, teine tsitaat väidab, et pool reklaamirahast läheb paratamatult raisku.
    Placement ehk neljas P on edukuse viimane võimalusterohke reserv. Selle roll on nõutavate toodete ja teenuste klientidele kättesaadavaks tegemine. Lisaks hõlmab see hulgaliselt protsesse ja nendevahelisi seoseid. Seda elementi mõjutavad muu hulgas transpordi-, ladustamis-, tootmiskulud, varude hoidmise, tellimuste käsitlemise ja informatsioonikulud. Mida suurem on ettevõte, seda suurem on tõenäosus, et paljud protsessid ei ole teostatud efektiivseimal moel. Ebaefektiivsus ja valesti planeeritud protsessid on suuremate kulude peamisteks põhjusteks, mis omakorda on tingitud täiusliku, standardsetel mõõdikutel põhineva ülevaate puudumisest.
    SCOR hõlmab kõiki tarnija- ja kliendikontakte tellimuste esitamisest arvete maksmiseni, kaupade ning teenuste liikumist, turukäitumist nõudluse mõistmisest iga üksiku tellimuse täitmiseni.
    Mudel võimaldab eri ettevõtete protsesse integreerida ja tarneahela osapooltel neid üheselt mõista. SCOR-mudel kirjeldab, analüüsib ja arendab kõiki klientide nõudluse rahuldamiseks tehtavaid tegevusi, lähtudes viiest põhiprotsessist: planeerimine, hankimine, "tegemine" (mitte vaid tootmine), tarnimine ja tagastamine. Sealjuures eristab mudel pakkumisahelad nõudlusahelatest.
    Protsesse uuritakse detailideni kolmel tasandil. Esimesel määratakse, millist tulemust firma igalt protsessilt eeldab. Teine ja kolmas tasand kirjeldavad protsessid. Kolmandal tasandil viiakse sisse ka vajalikud muudatused.
    SCOR ühendab äriprotsesside ümberkujunduse (Business Process Reengineering), võrdluse (Benchmarking) ja parimate praktikate analüüsi (Best Practices Analysis) tervikusse. Nii saab SCORi lisaks kolmetasandilisele struktuurile jaotada ka metoodiliselt kolmeks.
    Esimene kirjeldab ja kujundab ümber protsessid, tuues esile muudatusvajadused, ja aitab leida piirangud. Muudatuste kohene sisseviimine on võimalik, ent kaart üksi ei suuda ennustada muudatuse mõju.
    Teine osa annab mõõdetavad hinnangud erinevate võimalike muudatuste tagajärgedele. Sealjuures kasutatakse standardsetel mõõdikutel põhinevat SCOR-kaarti, mis aitab organisatsiooni eri osakondade ja samas tööstusharus tegutsevate firmade vastavaid protsesse omavahel võrrelda. Mõõdetakse tarneahelate peamisi näitajaid, nagu tarnekindlus, reageerimisvõime, paindlikkus, ahelate juhtimise kogukulud ja varade kasutamise efektiivsus.
    Kolmas osa analüüsib mudeli soovitatud protsesside parandamise taktikaid.
    Autor: Illimar Paul
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Snaige küsib kahjumi katteks aktsionäridelt miljon eurot
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Analüüs: liigume elatustaseme poolest tagasi 2019. aastasse
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Eesti ehtetootja suurendas kasumit ja võttis dividendi
Eesti ehtetootja Juveel, kellest grammike üle poole kuulub küll soomlastele, kasvatas eelmisel aastal viiendiku võrra käivet ja poole võrra kasumit ja maksis omanikele üle poole miljoni euro dividendi.
Eesti ehtetootja Juveel, kellest grammike üle poole kuulub küll soomlastele, kasvatas eelmisel aastal viiendiku võrra käivet ja poole võrra kasumit ja maksis omanikele üle poole miljoni euro dividendi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.