• OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • 03.11.04, 08:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SLÕL: Tartu linn elab nagu pommi otsas

Samal ajal, kui Tallinnas arutatakse linnast mööduva ringraudtee ehitamist, pole kütuse- ja ammoniaagitsisternidest pungil Tartu kaubajaama ümber isegi aeda.
Tartu abilinnapea Hannes Astok, kohaliku päästeameti esindajad ning Eesti Raudtee asjapulgad arutasidki riske. Sellel kohtumisel lubas raudteefirma koos linna ja päästjatega värskendada ohuplaani võimalike kaubajaamas asetleidvate lekete korral. Kaubajaama mujale viimisest juttu ei olnud, kirjutab SL Õhtuleht.
Tartu linnavolinik Enn Tarto on seetõttu kuri. «Elan Taara puiestee alguses. Minule polegi otsest ohtu, aga lapsed käivad Miina Härma gümnaasiumis,» muretseb Tarto, kes meelsasti näeks kaubajaama kolimist linnast välja.
Eriti tigedaks teeb aga Tarto teadmine, et kaubajaama ümber pole aeda. «Sinna pääseb igaüks hulkuma,» teab Tarto. «Mulle öeldi volikogus, et 130 aastat pole midagi juhtunud, miks nüüd äkki peaks. Aga see pole ju mingi argument.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudteeinspektsiooni asejuhi Margus Metssalu sõnul on turvaaiata kaubajaam ohtlik. «Samas pole meil mingeid võimalusi sundida firmat aeda ehitama,» tunnistab Metssalu.
Tarto meenutab linnavalitsuse tellimusel 2002. aastal valminud linna riskianalüüsi.
«Peamiseks ohuallikaks on Tartu raudteejaama territooriumil asuv oote- ja kaubajaam, kus seisavad keskkonna- ja lõhkeohtlikud vagunid kütusega, väetiselastid ja gaasivagunid. Samuti kujutavad ohtu Tartu linna läbivad transiitrongid, mis veavad keskkonna-, tule- ja plahvatusohtlikke veoseid,» loeb linnavolinik.
Astok kinnitab, et suurim raudteega seonduv probleem on aiata kaubajaamas seisvad kütuse- ja ammoniaagitsisternid. «Eesti Raudtee poolt kaasajastatav ohuplaan peabki lahendama küsimused, kas, kuidas ja millal keegi konkreetselt ohtliku aine lekke korral käituma peab,» sõnab Astok.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele