Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tuhande ühe öö muinasjutud muusikas
Fantaasiarikas ja idamaiselt kirev helide maailm avaneb täna Estonia kontserdisaalis. ERSO abidirigent Toomas Vavilov on oma kava nurgakiviks valinud vene romantiku Nikolai Rimski-Korsakovi tuntuima teose, sümfoonilise süidi ??eherezade?.
Idamaises koloriidis loodud orkestrisüidi aluseks on muinasjutukogu ?Tuhat üks ööd?, kus kaunis ?eherazade jutustab julmale sultanile ?ahrijarile imepäraseid muinaslugusid julgest meresõitjast Sindbadist ja tema võlulaevast, printsi ja printsessi armastusest ning hävitavast tormist, mis katkestab rõõmsa peo Bagdadis.
Dirigent soovis kava koostamisel leida põhiteose juurde sobiva muusika. Nõnda näitab ta ??eherezade? eel traagilise saatusega austria romantiku Franz Schuberti loomingu helgemat poolt tema kolmandas sümfoonias ning prantslase Camille Saint-Saensi enimmängitud klaverikontserti. Saint-Saensi teise klaverikontserdi solistiks kutsus Toomas Vavilov oma Saksamaal elava klassivenna Toomas Vana, kelle pianistikarjäär algas 1988. aastal esimese preemiaga vabariiklikul pianistide konkursil ning on jätkunud kauni kontserdieluga, muu hulgas terve rea võitudega rahvusvahelistel konkurssidel.
Meie senine esiklarnetist Toomas Vavilov paneb end üha enam kuulama-vaatama dirigendina, tundes ise mõ-nu mõlemast rollist.
Autor: Kersti Inno