• OMX Baltic−0,6%305,3
  • OMX Riga0,11%892,6
  • OMX Tallinn−0,44%2 077,75
  • OMX Vilnius−0,18%1 199,03
  • S&P 5000,38%6 045,26
  • DOW 300,24%42 967,62
  • Nasdaq 0,24%19 662,48
  • FTSE 1000,23%8 884,92
  • Nikkei 225−0,65%38 173,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,71
  • OMX Baltic−0,6%305,3
  • OMX Riga0,11%892,6
  • OMX Tallinn−0,44%2 077,75
  • OMX Vilnius−0,18%1 199,03
  • S&P 5000,38%6 045,26
  • DOW 300,24%42 967,62
  • Nasdaq 0,24%19 662,48
  • FTSE 1000,23%8 884,92
  • Nikkei 225−0,65%38 173,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,71
  • 01.12.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Slovakkia saab - saame ka meie

Maailma suured autotootjad aitavad Slovakkiat püsti. Ford ehitab riiki mootoriosade tehase ja Kia autotehase. Lisaks plaanivad vaid 5,3 miljoni elanikuga riiki tehaseid Volkswagen ja Peugeot Citroen.
Vaevalt, et need kümnetesse miljarditesse ulatuvad investeeringud tulevad ilusate Tatrate pärast. Slovakkia kuulub Maailmapanga uuringu ?Doing Business 2005? järgi maailma esimese kahekümne riigi sekka, kus on kergeim äri teha. Edestades sellega Eestit. Sama uuringu järgi kuulub riik Euroopa edukaimate reformijate hulka. Edestades ka sellega Eestit.
Loo moraal ? saab küll, kui tahta. Tuleb vaid end silmapaistvaks teha. Mitte et Eestisse peaksid autotööstused kokku jooksma, vaid pigem peaks ka Eesti otsustajad õppima Slovakkia-sugustelt riikidelt välisinvesteeringute ligimeelitamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele