Kõige levinumad Eesti ladudes ja jaotuskeskustes teostatavad väärtust lisavad teenused on etikettide lisamine ja pakendamine. Samuti triipkoodide trükkimine, kojuvedu, kvaliteedi kontroll, raamatupidamis- ja statistikateenused, toote kokkupanek, ettevalmistus müügiks, erinevad IT-lahendused ? professionaalsed laopartnerid lähtuvad üha enam põhimõttest ?kõik ühest kohast?. q
Neli arengut, mis tõenäoliselt lähiajal ka Eesti laondusturul populaarsust koguma hakkavad.
Laos monteeritakse pooltooted kokku valmistooteks koos pakenduse ja kasutusjuhistega lõpptarbijale. Hea näide on Nokia mobiiltelefonide lõplik kokkupanek Soome ja Saksamaa jaotuskeskustes, arvestades seejuures sihtregioonide iseärasustest tulenevate nõuetega. Tootjal on tihti raske ette ennustada, milliste tehniliste omadustega ja millist värvi telefoni konkreetne kliendisegment eelistab. Maitseskaala on tihti väga lai ja seepärast on kaasaegsed jaotuskeskused rajatud just sellist ärimudelit silmas pidades, et kliendi üha kasvavate vajadustega kaasas käia.
Nokia mobiilide komponentide tootmisüksused asuvad erinevatel kontinentidel üle maailma. Telefonide südamikud, korpused, akud, pakend ja muu vajalik suunatakse vastava piirkonna suurtesse jaotuskeskustesse, kus saabunud tellimuste põhjal need kokku pannakse ja klientidele saadetakse. Nokia on koondanud ka klienditeeninduse jaotuskeskustesse, mis asuvad tarneahelas kliendile lähemal ja muudavad infovahetuse oluliselt lihtsamaks ja kiiremaks.
Kauba pakend vaadatakse üle ja võimalikud puudused tuvastatakse ilma pakkeüksuseid avamata. Kaasaegsed laod võimaldavad saadetiste läbivalgustamist, mis aitab kergemini avastada toote füüsilisi defekte.
Uudse lahendusena on jaotuskeskused hakanud pakkuma testimisteenust, mis tähendab toodete eraldi läbivaatamist ning nende funktsioneerimise kontrolli. Näiteks elektriliste seadmete väikeste partiide kaupa testimine, et leida nende võimalikke mittevastavusi kehtestatud nõuetele või muid puudusi. Testimine vahelaos aitab oluliselt parandada toodete kvaliteeti lõpptarbijale.
Kui testimisel avastatud defektid on kergemat laadi, on võimalik need jaotuskeskuses likvideerida. Tõsisemate vigade puhul saadetakse toode praagina tagasi valmistajale. Hiinas asuvad eksporditavatele valmisriietele spetsialiseerunud jaotuskeskused, kus toimub riiete väga põhjalik kontroll enne väljastamist. Jaotuskeskustes on olemas vajalik varustus väiksemate parandustööde tegemiseks, milleks võib olla nööpide paigaldamine või lihtsamate õmblustööde tegemine.
Kaasaegne ladu on varustatud heade IT- ja infrastruktuuriliste lahendustega. Turul pakutavad laotarkvarad on multifunktsionaalsed ja pakuvad erinevaid võimalusi laooperatsioonide teostamiseks. Valitud tarkvara peab olema paindlik ja toetama laos juurutatud protsesse. Uued tarkvarad võimaldavad jaotuskeskustes kaupa efektiivselt paigutada, juhtida laovarusid, koordineerida tõstukite ja liftide tööd ning muuta tellimuste komplekteerimisprotsess märksa lihtsamaks.