Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ELi seadused määravad ka Copterline?i vastutuse

    Kuni selle aasta 10. augustini võis Eesti lennunduse traagilisimaks õnnetuseks lugeda 23. novembril 2001 Hiiumaal toimunud katastroofi ASi Eesti Lennukompanii ? ELK Lennuliinide renditud lennukiga AN 28. Õnnetuses hukkus kaks reisijat. 12 reisijat ja kolm meeskonnaliiget said raskemaid või kergemaid kehavigastusi.
    Lugedes ajalehtedest Copterline?i kiilikuga juhtunud tragöödiast, hakkasime märkama, et Hiiumaa õnnetuses kannatanute saatus võib hakata korduma. Sedapuhku kiilikus hukkunute omaste suhtes.
    Hiiumaa lennuõnnetuse toimumise ajal kehtinud lennuseaduse § 58 lg 4 järgi pidi reisijate elu ja tervise suhtes sõlmitud käitaja vastutuskindlustuslepingu kindlustussumma olema Eesti kroonides võrdne vähemalt 100 000 SDRiga (Rahvusvahelise Valuutafondi arvestusühik) ühe kindlustusjuhtumi ja ühe kindlustushüvitise taotleja kohta ehk 1,87 miljonit krooni. Kannatanutele või nende omastele pole midagi kompenseeritud. Lennukompanii on väljunud ärist ja jätnud kannatanud võitlema tuuleveskitega.
    Copterline?i juht Kari Ljungberg on väitnud (ÄP, 15.08.), et ?iga reisija? oli kindlustatud ?vastavalt Euroopa Liidu määrusele 2 miljonile kroonile?. Mõne päeva eest väitis ka lennuameti asejuht, et reisijate kindlustusega on kõik korras.
    Ärevaks teeb aga asjaolu, et nii mainitud kindlustussumma (2 miljonit krooni reisija kohta) kui ka väidetav minimaalne kindlustuskate (100 000 SDRi reisija kohta) ei tulene kehtivatest seadustest. Kõnealuse määruse (nr 785/2004/ÜE) art 6 p 1 järgi on minimaalne kindlustuskate 250 000 SDRi reisija kohta. Madalam kindlustuskate kehtib ainult õhusõidukitele, mille stardimass on alla 2700 kg ja juhul, kui pole tegu kommertslennuga.
    Määrus on tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav kõigis liikmesriikides. Seega peaks Copterline?i reisijate puhul kindlustuskate olema ettevõtte juhi lubatust üle kahe korra suurem ? 4 675 000 krooni.
    Lennukindlustust võib pidada komplitseeritud valdkonnaks: ühtaegu kehtivad mitmed rahvusvahelised konventsioonid ja nende parandused, mis küll üksteist täiendavad ja arvestavad, kuid mille ühe või teise osa kehtivus konkreetses riigis ja konkreetsel ajal on olnud erinev. Veel tänagi tuleb juristidel arvestada Varssavi konventsiooni, seda muutnud Montreali ja täiendanud Guadalajara konventsiooniga.
    Montreali konventsiooni artikkel 50 näeb ette, et konventsiooni osalised tagavad lennuettevõtjate piisava kindlustatuse, mis katab neile konventsiooni alusel kuuluva vastutuse. Koos Montreali konventsiooniga on jätkuvalt tähtajatult jõus 1929. aasta Varssavi konventsioon ja selle hilisemad muudatused. Seejuures näevad mõlemad konventsioonid ette piiramatu vastutuse võimaluse.
    Euroopa lennundusturul ei eristata enam riiklikku ja rahvusvahelist õhutransporti ning ühise transpordipoliitika raames ja tarbijakaitse edendamiseks on kehtestatud ühenduse lennuettevõtjate kindlustuse miinimumnõuded.
    Kui peaks ilmnema, et Copterline?i kopteriõnnetuses hukkunud reisijate kindlustuskate olid tõepoolest vaid 2 miljonit krooni, tähendab see, et Copterline teostas lende, omamata kindlustust. Siit küsime edasi: kes vastutab siis selle eest, et lennud toimusid?
    Küsimus pole juriidilistes nüanssides, vaid hukkunute omaste õiguses saada kas või mingisugunegi rahaline kompensatsioon selle kaotuse eest, mida rahas pole võimalik väljendada. Ja asi on ka selles, et taevast kaoksid lendajad, kes ei tunneta ega kanna materiaalset vastutust ulatuses, mida näeb ette seadus.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.