Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paki sihtkohta jõudmise kindlustavad õige pakend ja markeering

    Ehkki paki saatmisel tundub indeksi otsimine tüütu tegevusena, soovitab Baltic Logistic System Eesti müügijuht Tarmo Tael seda siiski teha, sest täpne aadress on saadetise kohaletoimetamiseks ülioluline. Olulisim komponent on seejuures indeks, mida kliendid n-ö optimeerida püüavad, kirjutades indeksi lahtrisse 1234 või 000.
    ?Indeks 1234 või 0000 ei ole optimeerimine, see tähendab logistikafirmale lisatööd, samas pikeneb saadetise kättetoimetamise aeg,? selgitab Tael.
    Postiindeksi järgi suunatakse saadetised alates koduterminalist õige adressaadini. Sorteeritakse kahes jaos, esimene jaotus Eesti terminalis, teine juba piiri taga jaotuseks valmis panekul.
    Kodumaised indeksid leiab Eesti Posti kodulehelt ?Tasub teada? alajaotusest. Välismaiste puhul aitab kauba vastuvõtja korrektset sihtnumbrit välja selgitada.
    NBI Ekspeditsiooni ASi müügijuht Andres Leht ütleb, et kõige sagedamini eksitakse selle vastu, et kaubad jäävad ühel või teisel põhjusel hoopiski markeerimata. Kui kaup on juba markeeritud, siis enamasti õigesti. ?Võib juhtuda, et markeering on pisut puudulik või näiteks on keelelistest eripäradest tulenevalt nimede või kohanimede kirjutamine vigane ja seetõttu raskesti mõistetav,? selgitab Leht. ?Samuti võib olla markeeringul ettevõtte kontori aadress, kuid tegelikult on kaup tarvis saata lattu, mis asub võib-olla hoopis teises linnas.?
    Nii on teenusepakkujale parim detailne markeering. ?Kindlasti ei tee liiga kontakttelefoni ja -isiku lisamine markeeringule, ning seda eriti juhul, kui tegemist on pisut raskesti leitava asukohaga,? lisab Leht.
    Tegelikult on aadressidesse ja indeksitesse puutuv aastatega paranenud. ?Paar aastat tagasi oli püsiv mure, et kliendid ei kirjutanud korrektseid aadresse,? mäletab Tael. ?Terminalitöötajad aga ka kõiki indekseid peast ei tea.? Täna on tase juba selline, et Eesti-sisestest indeksitest valed alla 5%.
    Peale aadressi tasub saadetist teele pannes lisada kontaktidesse ka kontaktisik, kes saadetise kätte peaks saama. Samuti tema mobiiltelefoni number. ?Lauatelefoni pole mõtet panna, kui kuller on juba ukse taga ning inimene lauanumbril ei vasta, on selge, et teda kohal pole ja saadetist üle anda ei saa,? selgitab Tael.
    Samuti ei ole logistikafirmal kasu firma üldnumbrist, millel vastab enamasti sekretär ? näiteks kui saadetisega midagi juhtub ja teenusepakkuja püüab ettevõttega kontakti saada. ?Lõuna-Eestis on juhus olnud, kus inimene on jätnud teate, et on ujumas ja üldnumber ei vastanud. Seetõttu jäi kaup jagamata,? räägib Tael.
    Peale aadressi püüavad kliendid optimeerida ka pakendamisel ja markeerimisel, sest seda peetakse kuluks. ?Pakendamine ei ole kulu, vastupidi, aitab kulu vältida,? selgitab Tael.
    Näiteks kaitseb korralik pakend saadetist teel ja tagab selle kohalejõudmise tervena, korrektne markeerimine aga õigeaegse õigele adressaadile jõudmise. Kindlasti ei ole pakend see koht, kus peaks kokku hoidma ja püüdma seeläbi ettevõtte kasumlikuks muuta. ?Pakendamine võib kogu logistikas maksta toote kohta ca 15 senti, märksa rohkem saab kokku hoida aga õige ostu, ladustamise ja marketingiga.?
    Sama meelt on Leht. ?Kui ikka transpordi käigus pakend muljuda saab ja kaubanduslik välimus kannatab, siis jääb see toode kaupluse riiulile oluliselt kauemaks kui konkurendi oma,? lisab Leht. Ehk tuleks kaup pigem pakendada tugevamasse pakendisse ja mitmekordselt kinni teipida, et kaitsta pakendi sisu välismõjude eest ja olla kindel kauba säilimises.
    Pakendi olulisus selgub näiteks liikluses, kui tuleb järsemini pidurdada ja koormaks on klaastaaraga kastid. ?Sellepärast on teenusepakkujal kohati lihtsam pakendada, sest ta teab, et saadetis on näiteks klaaspudelites ning õrn ja pakendab vastavalt sellele. Klient paneb pudelid teinekord lihtsalt kasti, kuid vedaja ei tea ette, millal ta järsult pidurdama peab,? selgitab Tael. Nii on Eestis tavaks eraldada kastis olevad klaaspudelid pelgalt papist nn ristidega, samas kui tootjad pakendavad need.
    Nii soovitabki Leht vähegi suurema tootmise korral pakkida kohe tehases või vahelaos, kasutades selleks spetsiaalseid just sellele tootele sobivaid pakkeliine. ?Logistikateenuse pakkuja on enamasti valmis tegema standardsemaid teenused, nagu pakendite alusele asetamine ja kiletamine, väikepakendite suuremaks kokku pakkimine ja vastupidi, tõlgete ja kasutusjuhendite lisamine,? selgitab Leht. Kokkuleppel teeb teenusepakkuja ka keerulisemaid pakendustöid.
    Kui endal jääb pakkimisoskusest vajaka, soovitab Leht näiteks pakkematerjalide müüjate poole pöörduda, kellel on vajalik oskusteave.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.