Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Remondihinna tõus lükkub jaanuarisse
Valdavalt tuuakse põhjuseks, et remonditeenust tarbivad transpordifirmad on niigi hinnasurve all ning vastu tulles nende soovidele hinnatõusu sellel aastal oodata ei ole.
?Meil endil on püsikulud samuti tõusnud ja kuna transpordisektor ehk meie kliendid on niigi surve all, siis püüame neile võimalikult palju vastu tulla,? lausus Scania Eesti töökoja juhataja Tarmo Allemann. ?Seetõttu oleme sunnitud ise leidma võimalusi, kuidas kokku hoida, sest ka meie oleme kütusehinnast sõltuvad.
Lisaks eelpool nimetatule veel oskustööliste palgakasv ning kommunaalteenuste hindade tõus. Kuidas kõiki osapooli rahuldava tulemuseni jõuda, ongi praegu põhiküsimus,? sõnas Allemann.
Tartus resideeruva OÜ Truck Trading Estonia ostu- ja müügijuht Madis Kollak kinnitas, et firma tõstis remondi tunnihinda eelmisel nädalal, 225 kroonilt 250 kroonile ehk 10%.
?Tingitud oli see eelkõige töötajate palgatõusust ning kõrgest kütusehinnast, mitte konkurentide tegevusest või nende hindadest,? on Kollak veendunud. Enamasti sõltuvad remondihinnad töö keerukuseastmest ning seeläbi ka vajamineva tööjõu oskustest, tööriistapargi suurusest.
ASi Silberauto juhatuse liikme Eero Mõtliku sõnul neil üldist hinnatõusu sellel aastal plaanis ei ole. ?Jälgime pidevalt turusituatsiooni, see tundub hetkel olevat suhteliselt stabiilne. Küll aga on plaanis ühtlustada meie võrguettevõtete siseselt hindu,? lausus Mõtlik.
Mis aga puudutab varuosade hindu, siis need sõltuvad tehaste kehtestatud hindadest, mis ei ole otseses sõltuvuses kohalikest oludest ning hinnavõrdlustest konkurentidega.
Kõige eelneva taustal on veofirmad raskes seisus, sest masinaid tuleb niikuinii remontida, olenemata hindadest.
?Probleem on selles, et masinad muutuvad järjest keerulisemaks ja põlve otsas neid enam ei paranda. Ametlikke remonditöökodasid on aga vähe. See loobki töökodadele hea pinnase hinna tõstmiseks,? sõnas kümne masinaga opereeriva firma Sivitrans OÜ juhataja Marco Pals.
Remondijärjekorrad on enamasti neli päeva pikad, sõltudes peamiselt töö iseloomust ning töötajate oskustest ning kvalifikatsioonist.
Planeeritud tööd saavad enamasti valmis 3?4 päevaga, kiiremad tööd püüavad töökojad aegsamini valmis saada.