Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõpetame pusimise bussinduses

    Vaatamata üleüldisele autostumisele on ühistransport üha kasvava tähtsusega. Eesti peab oma elanikele sarnaselt teiste Euroopa riikidega tagama kiire ja kvaliteetse transpordiühenduse. Mõningane edasiminek bussiliikluse korraldamisel on toimunud ? bussid on puhtamad ja tänapäevasemad, logistika on paremini planeeritud. Teenuse kvaliteeditase kõigub aga piirkonniti ja bussiettevõtteti. Arvan, et riik ja kohalik omavalitsus ei pea korraldama mitte ainult reisijatevedu, vaid esitama bussiettevõtetele selged nõudmised teenuse kvaliteedi osas.
    Teenus algab bussijuhi hoolitsetud välimusest ja erialasest koolitusest, sõidugraafikust kinnipidamisest, busside korrashoiust. Ja kõik see ei ole vaid bussiettevõtte enda asi, vaid ka riigi küsimus ja hool. Usun, et hea teenindustase ja üha moodsamad bussid suudavad pakkuda autodele tugevat konkurentsi ning suurendada bussi osakaalu nende seas, kes siiani Tartust Tallinnasse autoga sõita eelistavad.
    Harjumaal kasutatakse bussi igapäevaselt Tallinnasse tööle või kooli käies või sisseoste tegema minnes. Kahjuks on siinne olukord bussitranspordi osas halvenenud ning kriitikat palju kuulda. Piirkonna põhiline vedaja Harjumaa Liinid on vahetanud juhtkonda ja omanikke, aga vaatamata riigilt saadavale abile kvaliteetset teenust harjumaalastele pakkuda ei suudeta. Busside hilinemine ja ärajäämine on muutunud selle firma puhul juba igapäevaseks, ühistransport on kaotanud elanike silmis usalduse. Olukord on tinginud selle, et suurema liikumisnõudlusega piirkondadesse Harjumaal on tekkinud kommertsliinide näol marsruuttaksod, mis küll kohati leevendavad olukorda, aga ei kata kogu Harjumaa liikumisvajadust.
    Olukorras, kus Tallinna ümbruses käib kiire areng, tekivad uued elamurajoonid ning tööstuspargid uute töökohtadega, vajab Harjumaa sisuliselt uut liinivõrku, kuhu oleks haaratud ka Tallinn. Hästi toimiva liinivõrgu kujundamisel on suur osa Harjumaa omavalitsustel, kes tunnevad valla arengusuundi ja liikumisvajadust kõige paremini. Seetõttu on väga oluline, et tehtaks koostööd. Parandamist vajab ka teenuse kvaliteet. Siin oleks riigil aeg oma rahajagamine ühistranspordile üle vaadata ja tagada harjumaalastele heal tasemel bussiteenus.
    Peamiseks põhjuseks meie ühistranspordi probleemide tekkimisel tuleb pidada ikkagi riigi saamatust. Juba aastaid tagasi alustati ühistranspordi arengukava loomisega, selget suunda ja hästi toimivat arengumudelit ei ole suudetud aga siiani välja töötada. Aeg on ühistranspordi arengule uus hoog anda.
    Autor: Priit Põldmäe
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.