Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    2006. aastast tollideklaratsiooni täitmisel uued nõuded

    Euroopa Komisjon muutis 18.12.2003 oma määrusega nr 2286/2003 ühenduse tolliseadustiku rakendussätteid.
    Võimaldamaks liikmesriikidel teha piisavaid ettevalmistusi uute eeskirjade rakendamiseks, sätestas komisjon, et tollideklaratsiooni täitmist käsitlevaid sätteid on liikmesriigid kohustatud rakendama alates 01.01.2006. Samas anti liikmesriikidele võimalus rakendada neid sätteid ka enne 1. jaanuari 2006. Seda võimalust kasutas näiteks Soome impordi suunal.
    Kuna eelpool nimetatud määrusega muudeti ka tolliseadustiku rakendussätete lisasid, muutusid ka tollideklaratsiooni täitmise nõuded. Rakendussätete lisas 37 sätestati ülevaatliku maatrikstabelina tollideklaratsiooni need lahtrid, mida tuleb täita kauba konkreetsele tollikäitlusviisile suunamise deklaratsioonides.
    Nõudeid lahtritele on kolme liiki: tähisega A - lahtrid, mille täitmine on kohustuslik kõikides liikmesriikides; tähisega B - lahtrid, mille täitmisest võivad liikmesriigid loobuda; ja tähisega C - lahtrid, milles sisalduvaid andmeid võivad ettevõtjad esitada, kuid liikmesriigid ei või nõuda.
    Kõikidel liikmesriikidel on kohustus teatada komisjonile lahtrite loetelu, mille täitmist konkreetses liikmesriigis esitatud tollideklaratsioonidel nõutakse. Need andmed avaldatakse Komisjoni poolt, et ettevõtjad erinevate liikmesriikide nõudeid teaksid.
    Kaob ära harjumuspärane seos tollideklaratsiooni liigi (lahter 1) ja tollikäitlusviisi koodi (lahter 37) esimese koha vahel. Samuti saavad tollideklaratsiooni liigi tähtkoodi kõik lihtsustatud tollideklaratsiooni liigid ja lisadeklaratsioonid. Muutub isiku identifitseerimisnumbri kuju. Seni meil kasutatava äriregistri koodi asemel hakatakse kasutama koodi, mille 2 esimest kohta on riigi tähis (EE).
    Senise kahekohalise transpordiliigi koodi asemel hakatakse kasutama ühekohalist koodi. Praegu kasutatakse tollideklaratsioonidel kahte liiki tolliasutuse koode - täht- või numbrikoodi. Tulevikus hakatakse kasutama ainult ühte koodi, mis on kaheksakohaline ning koosneb numbritest ja tähtedest.
    Muutuvad maksuliikide koodid. Oluline muudatus toimub lahtri 40 täitmise osas. Sinna hakatakse tulevikus märkima kauba eksportimisele või liikmesriiki lähetamisele eelneva dokumendi, ülddeklaratsiooni või tollideklaratsiooni andmeid.
    Kuna uued nõuded tollideklaratsiooni täitmisele esitasid uusi nõudeid ka liikmesriikides kasutatavatele tollideklaratsioonide töötlemise süsteemidele, on Euroopa Komisjon käesolevaks hetkeks pikendanud nende rakendamistähtaega 1. jaanuarini 2007.
    Autor: Heli Tarik
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.