Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidi isa Aadu Luukas taandub kütuseärist

    Äripäevale on teada, et Hollandi partnerile saadetud kirjas teatas Luukas oma soovist müüa Pakterminali aktsiad Spacecomile. See ei meeldinud aga kaasaktsionäridele, kes sundisid Luukase Pakterminali juhtimisest taanduma.
    Luukas ise ütles eile Hispaaniast, kus ta oma USAs elava emaga puhkust veedab, et tegi otsuse müüa oma osalus poolteist kuud tagasi. ?Loomulikult polnud mul pärast seda enam ka Trans-Kullo ja Pakterminali nõukogusse asja. Õige oleks öelda, et mind kutsuti tagasi seoses sooviga loobuda oma aktsiaist,? selgitas ta.
    Võimalikku ostjat ja müügihinda keeldus Luukas avaldamast, sest tehing pole veel toimunud. Äripäeva arvestatud 240 mln krooni kohta ütles ta, et seda on kindlasti liiga palju. Luukase sõnul saavad kaasaktsionärid küll kasutada eelisostuõigust, kuid ta kahtles, kas nad seda teevad: ?Tundes neid arvan, et nad ei tee seda.?
    Lahkumise põhjuste kohta ütles Eesti transiidi isaks peetav mees, et ühel ajal tuleb joon alla tõmmata. ?Turul on nüüd hoopis teine olukord ja transiidiäri ajamine nõuab sajaprotsendilist pühendumist, milleks ma enam valmis ei ole,? lausus ta. Luukase hinnangul on õlitransiidis praegu kehvad ajad ja sellega tegelejailt oodatakse kvalitatiivset hüpet.
    Küsimusele, kas tal ei tekkinud partneritega vastuolu seetõttu, et neile ei meeldinud võimalik uus osanik, vastas Luukas, et tal on õigus müüa oma aktsiad kellele tahab. ?Minul pole kellegagi konflikti ja kui keegi minuga tülis on, siis on see tema enda asi,? lisas ta.
    Pakterminalis Luukasega samamoodi Trans-Kullo kaudu 10% suurust osalust omav Endel Siff ütles, et Luukas jättis firma arengusse väga sügava jälje, kuid see ärimudel, millega ta 1993. aastal alustas, on tänaseks vananenud. ?Täna on turg hoopis teine, konkurents meeletult kasvanud ja juhtidelt oodatakse hoopis teist taset kui kümne aasta eest. Aadu on teenekas härrasmees, kellelt ei saa nõudagi nii suure koorma võtmist,? rääkis ta. Luukasele kuulunud aktsiapaki väärtuse kohta ütles Siff, et kuna transiit on kõrge poliitilise riskiga äri, siis kujuneb selleks hind, millega tehing toimub. Ta ei välistanud ka aktsiate eelisostuõiguse kasutamist Trans-Kullo poolt. Siff lükkas tagasi kuuldused, et Eesti transiidil on halvad ajad. ?Kuna nii palju firmasid teevad üha uusi investeeringuid, siis järelikult usuvad nad turu arengusse,? leidis ta.
    Spacecomi juhatuse esimees Oleg Ossinovski ütles, et ei soovi võimalikku Pakterminali aktisate ostu täna veel kommenteerida. ?Eks iga vedaja tahab ka kauba saaja olla,? lausus ta. Ossinosvki sõnul oleks selline asjade käik positiivne, sest aitaks vähendada Eesti Raudtee tugevat vastuseisu Spacecomile.
    Vabaneva raha kohta ütles Aadu Luukas, et raha on vaid instrument ja seda on võimalik igale poole paigutada. Ta ei teinud saladust, et ehitab Lõuna-Hispaaniasse Marbella lähedale maja, mille teenima loodab panna. Vabaneva aja kavatseb 66aastane mees kulutada südamelähedastele asjadele nagu Ühiskondliku Leppe Sihtasutus ja võrkpall. Ta säilitab ka oma osaluse Transiidikeskuse ASis.
    Kaks aastat tagasi Pakterminali juhi kohalt lahkunud ja praegu Eesti Raudtee arendusjuhina töötav Raivo Vare ütles, et Spacecomi Pakterminali omanikuks saamisel juhtub see, et ühe grupi kätte koondub kogu kontroll Eestit läbiva nafta ja osaliselt ka söe transiidi üle. ?Severstaltransi positsioon muutub dikteerivaks, sest temaga seotud firmade käes on nii kaup kui terminalid ja vedu. Tallinna Sadam ja Eesti Raudtee imegu sel juhul käppa.?
    Spacecom on Vare hinnangul vaid üks Severstaltransi projekte ja Ossinovski selle projektijuht. ?Palju õnne Eesti riigile!? ütles ta lõpetuseks.
    Severstaltrans on üks suuremaid Vene transpordifirmasid, kes omab 70% Spacecomi aktsiatest. Nad rendivad Iru soojuselektrijaamalt kütusemahuteid ning omandasid aasta tagasi enamusosaluse Pakterminaliga konkureerivas E.O.S.-is.
    Oma lahkumisest on teatanud ka Pakteminali juhatuse esimees Sulev Loo. Tema ametiaeg saab läbi 15. novembril ning Pakterminali juhatuse esimehe kohusetäitjaks saab Anne Bruggink.
    Esmaspäeval toimunud Pak­terminali aktsionäride üldkoosolek määras ettevõtte nõukogu uuteks liikmeteks Rob Nijsti ja Aleksander Denisoffi.
    Pakterminali edastatud pressiteate kohaselt on ettevõte end kohandamas pidevalt muutuva olukorraga nafta transiidil läbi Balti piirkonna. Samuti valmistub ettevõte käitlema oma terminalis tunduvalt laiemat produktide ringi kui varem.
    Pakterminal on ASi Trans-Kullo (50%) ja Royal Vopak N.V. (50%) ühisettevõte.
    Pakterminali asutasid 1992. aasta suvel Hollandi kontserni Royal Vopak kuuluv Paktank International B.V. ja N-Terminal (asutajate järgi sai Pakterminal ka oma nime). N-Terminali osaks oli aga vaid 35 miljoni krooni investeerimine Pakterminali aktsiakapitali, sest juba samal aastal müüs ta oma osaluse vaid 280 000 krooni eest Trans-Kullole.
    Pakterminal on hoidnud juba algusest peale seda joont, et pea kogu teenitav kasum makstakse kohe dividendidena välja. Nii et ses mõttes on olnud tegu tõelise rahaveskiga, mis oma hiilgeaastal jahvatas miljoneid 77protsendilise rentaablusega.
    Sillamäe sadamas transiidiäri ajav Tiit Vähi ütles Pakterminali nõukogu esimehe Luukase lahkumist kommenteerides, et ka ärist lahkumine on äri, kui selle eest soovitud hinda saab. ?Küllap olid rohkem kui kümne aastaga tema jaoks nii see äri kui inimesed ja koht ennast ammendanud,? sõnas ta. Vähi jaoks on uudis hoopis see, kuidas pärast Luukase lahkumist jõud Pakterminalis ümber paigutuvad ja äritegevus edasi läheb.
    Tiit Vähi ajab ühist äri Aadu Luukase kunagiste äripartneritega. 2003. aastal müüs ASi Sillamäe Sadam ainuomanik, Tiit Vähi juhitav Silmet Grupp 50 protsenti aktsiatest võrdsetes osades Peterburi suurfirmade KINEKS ja Link Oil kaasomanike Andrei Katkovi ja Jevgeni Malovi kontrolli all olevatele firmadele. Need mehed olid Pakterminali olulisteks äripartneriteks. Samal ajal Sillamäe Sadama aktsiate müügiga laiendati Sillamäe Sadama aktsiakapitali 427,6 miljoni kroonini. Sellest vaid 62,5 miljonit krooni laekus rahas, ülejäänu moodustas mitterahaline sissemakse 360 hektari suuruse maatüki näol Sillamäe vabatsooni territooriumil.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.