• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.07.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enimexil ja lennuametil käsil uus kohtuasi

Märtsi lõpul soovis Enimex saada luba Raf-Avia Airlinesi lennuki An-74-100D rentimiseks. Enimexi tegevjuhi Andrei Kislõi sõnul plaanis firma lennukiga täita kaht ÜROga 2007. aastani sõlmitud lepingut: vedada Põhjamaadest kaupa ja rahusõdureid Sierra Leonesse ja Kongosse.
"Ilma kooskõlastuseta ei saa me rendilepingut sõlmida," nentis Kislõi. "Lennuamet piirab oluliselt meie tegutsemisvabadust lennundusettevõtjana, me oleme tänaseks kandnud miljoneid kroone kahju. Ei saa aru, kust tulevad need piirangud, kui Läti lennuamet lubab selle lennukiga lennata," sõnas ta.
Lennuamet jäi ka eile seisukohale, et lennukit ei ole võimalik käitada ärilises lennutranspordis niikaua, kui lennuki dokumendid ei vasta rahvusvahelise hoolduskorralduse nõuetele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

""Tule taevas appi!" nagu ütles kord Lennart Meri, ohutus ikka ennekõike," kommenteeris lennuameti esindaja Heta advokaat Kaido Pihlakas. Pihlaka sõnul kehtivad lennuohutuse tagamiseks väga selged rahvusvahelised reeglid. "Lennuamet ei saa mingil juhul luba väljastada, kui lennukil puudub korrektne hooldusdokumentatsioon," selgitas ta.
Lennuamet keelas Enimexil reisijateveo An-72-100 tüüpi lennukitega 14. märtsil. Lätlastelt rentida plaanitud An-72-100D puhul, mida Enimexil on täna üks, on lubatud vedada maksimaalselt 14 reisijat.
Järgmine istung toimub 15. augustil.
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele