PTA Grupp ASi juhatuse esimees Peeter Larin ütles, et PTA aktsia tõus sai alguse pärast esimese poolaasta positiivsete tulemuste avaldamist.
"Edasise tõusu peamised põhjused võisid olla PTA ja Silvano ühinemine üheks grupiks ning aktsia noteerimine börsi põhinimekirjas. Pärast seda on oluliselt suurenenud investorite huvi ettevõtte vastu. Eile avaldasime börsiteate jaekaubanduse laienemise plaanide kohta, see võis ka olla põhjuseks tänasele aktsiahinna tõusule," sõnas Larin reedel.
Larin lisas, et PTA kavatseb arendada täies mahus jaekaubanduskette kõigil oma sihtturgudel vastavalt turgude suurusele.
"Oma suuruselt on kõige suurema potentsiaaliga kindlasti Vene turg, kus planeerime ka kõige kiiremat laienemist. 2006. aasta lõpus avasime lisaks Oblicie kaupustele esimesed PTA brändi kauplused Venemaal," kommenteeris Larin.
Täiendemissioonist laekunud vahendeid kasutatakse Larini sõnul peamiselt jaekaubanduse laienemise rahastamiseks.
Baltika juhatuse esimees Meelis Milder ütles, et nemad keskenduvad oma tööle ning PTA tegemisi eriti ei jälgi.
"Üldiselt on hea meel, et nad on madalseisust väljas. See mõjub positiivselt kogu tööstusharule. Samas on praegu nende fookus hoopis teine ja me ei pea end nende konkurendiks. Vene turg on loomulikult ülisuur ning seal kasumlik opereerimine viib kindlasti kasvule. Soovime neile edu ja ettevaatlikkust," sõnas Milder.
Tallinna börsi juhi Kaidi Ruusalepa sõnul on väga raske hinnata, mis täpselt on PTA aktsia hinna kerkimise põhjus.
"Seda peaks küsima nendelt, kes on PTAsse investeerinud. Küsimus on, et mis paneb neid PTA aktsiat ostma. Investoreid on aga erinevaid, on neid, kes teevad valiku, sest usaldavad juhtkonda, teised jälle seepärast, et meeldib kaubamärk. Samuti tehakse otsuseid minevikutulemuste või tulevikulubaduste pärast," sõnas Ruusalepp.
Ruusalepp lisas, et üldist hinnatõusu on põhjustamas müüdavate aktsiate vähesus ning kõikide soov uusi aktsiaid osta.
PTA eelmise aasta täiendava emissiooni kohta ütles Ruusalepp, et see õnnestus väga hästi, mida näitab ka suur huvi investoritelt ning hinna kiire tõus.
PTA kavatseb arendada kahte peamist jaemüügiketti - naistepesu müüvat Obliciet ja ülerõivaste müüjat PTA. Lisaks jätkab grupp mõnede jaemüügikaupluste pidamist Lauma, Milavitsa ja Splendo brändinime all.
Järgneva nelja aasta jooksul on kavas laiendada grupi jaemüüki eelkõige Vene Föderatsiooni, Valgevene, Balti riikide ja Ukraina turul.