Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Brüsseli roheline kurss ajab autotööstuse kaitsesse

    Ka komisjonis endas on käinud ägedad vaidlused. Sakslasest tööstusvolinik Günther Verheugen on nõudnud lahendust, mis ei paneks kogu heitmete vähendamise koormat autotööstuse õlule. Kreeklasest keskkonnavolinik Stavros Dimas seevastu on nõudnud karme ettekirjutusi, kuna 1998. aastal antud lubadust heitmeid vabatahtlikult vähendada pole autotööstus täitnud. Vaidlus on komisjoni kava avalikustamist edasi lükanud.
    Sel nädalal astus Saksamaa autotööstuse kaitseks välja kantsler Angela Merkel, kes ütles, et valitsus "kavatseb blokeerida kõik katsed kehtestada autotööstusele ühtsed standardid", mis ei arvesta markide eripäraga. Suurema löögi alla satuks just Saksamaa autotööstus, kus toodetakse võimsamaid autosid kui Prantsusmaa Renault ja Peugeot või Itaalia Fiat.
    "See on rünnak BMW, Mercedese, Audi ja meie pihta… See on sõda Euroopas. Ja me kavatseme võidelda," tsiteeris Financial Times läinud nädalal luksusautode tootja Porsche juhti Wendelin Wiedekingi.
    Komisjoni plaan oli kehtestada normiks, et aastaks 2012 ei tohi autod välja lasta rohkem CO2 kui 120 g kilomeetri kohta, mis eeldaks vähem saastavaid mootoreid. Saksa autode puhul oli mullu keskmine CO2 heitmete hulk 170 g/km, Porsche puhul isegi 305 grammi.
    Euroopa Komisjonile läinud nädalal läkitatud kirjas nimetavad Volkswagen, Daimler-Chrysler ja BMW Euroopa Komisjoni plaane "ebareaalseteks" ja "tehniliselt teostatamatuteks," need võivad viia nii autotööstuses kui ka allhankijate seas tuhandete töökohtade kadumisele.
    Eile kirjutasid meediakanalid juba, et komisjon on tugeva lobi survel nõtkunud ning Dimase uus kava on CO2 heitmete normiks seada 130 grammi kilomeetri kohta.
    Samuti on lootust, et kogu koorem eesmärgi saavutamiseks ei jää autotööstuse kanda - eile avaldas komisjon uute reeglite seaduseelnõu kütusefirmadele, mis peavad samuti heitmete vähendamisse oma osa andma.
    Üks nõudmine on suurendada sõidukikütustele lisatava biokütuse kohustuslikku määra, mis praegu kehtivate nõudmiste järgi peab aastaks 2010 suurenema 5,75 protsendile. Aastaks 2020 kasvaks see 10%le.
    Eurooplased on kliimaprobleemid küll teadvustanud, kuid säästlikuma sõiduriista eest üldiselt rohkem maksta ei soovita.
    Mõned mudelid, nagu ökonoomse kütusekuluga Volkswagen Lupo ja Opel Corsa Eco, on tarbijahuvi puudusel juba turult kadunud, kirjutas Financial Times.
    Tarbijate keskkonnasäästlikemate mudelite vastu näitab autotootjate sõnul nõrka kohta Euroopa Komisjoni ambitsioonis kärpida kliima soojenemist põhjustavaid kasvuhoonegaase. Tarbimisharjumused on visad muutuma.
    Eelmisel aastal küsitles konsultatsioonifirma Frost & Sullivan Europe 1800 Euroopa tarbijat, kellest 38% vastas, et ei ostaks kunagi hübriidautot. Ülejäänud seadsid aga auto hinnale selge piiri. Euroopas on diiselhübriid praegu tavalisest diiselautost umbes 4000 euro võrra kallim.
    Autode ja busside heitgaasid moodustavad kõikidest heitgaasidest umbes 10%. Kui midagi ette ei võeta, võib transpordi heitmete hulk aastaks 2050 kahekordistuda, prognoosis Briti ekspert Nicholas Stern läinud aasta lõpul avaldatud ulatuslikus kliimamuutuste mõju analüüsis.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.