Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Eesti võiks olla disainiriik?

    Ajal, mil äri- ja valitsusliidrid kurdavad ideede kriisi üle, näivad disainerid, või vähemalt noorem osa neist, ideedest lausa pulbitsevat. Üks idee on parem ja originaalsem kui teine, aga mida nende kõigiga peale hakata?
    Häda tundub olevat selles, et disainerid ja ettevõtjad ei saa kokku. Olgu siis põhjuseks usaldamatus, hirm uue ja tundmatu ees või lihtsalt juhm ignorantsus.
    On suur vahe, kes me võiks ja tahaks olla, ja kes me tegelikult oleme. Edukamad Eesti disainerid teevad tööd välisfirmadele, tehased ja vabrikud välisettevõtetele odavat allhanget. Ainult loetud juhtudel disainib eestlane Eestis toodetavaid asju.
    Disainer on ettevõtlik ja suudab oma ideid ka ise toota ning maha müüa. Aga need juhud on harvad ja toodetavad kogused väikesed. Nõukogude Liidus oli Eesti disain kõrges hinnas. Euroopa Liidus torkab Eesti disain heal juhul silma näitustel.
    Eesti võiks olla tipptasemel disainitud innovatiivseid tooteid valmistav väike ja nutikas riik. Ettevõtja saeb aga piltlikult öeldes ikka veel palgist laudu ja müüb neid.
    Võib-olla on liiga vara hakata neist samadest laudadest ka toole tegema? Milleks müüa vähe ja kallilt, kui saab müüa palju ja odavalt?
    Disainer ja EKA õppejõud Martin Pärn ennustab, et juba 15 aasta pärast on kõik teisiti, keskkond meie ümber kvaliteetsem ja tooted intelligentsemad. Loodetavasti on tal õigus. Ja loodetavasti ei jää täna nii edukas Eesti ettevõtlus sellest rongist maha. Loodetavasti ei tule meil kümne aasta pärast kukalt kratsides mõelda, et miks me ei näinud, et meil olid valgusele reageerivad kardinad ja heli tugevnedes värvi muutvad seinad "juba siis" olemas. Ja et miks me neisse õigel ajal ei investeerinud.
    Ärimees ja disainer saavad kokku siis, kui esimesel on sein tee peal püsti ees - kui äri ei edene ja toode ei müü. Aga nad võiksid kokku saada hoopis varem.
    Disain ei ole muidgui mingi imerohi. Kui ei tea, kellele, mida ja miks toota, pole abi ka disainerist. Aga võib-olla oleks esialgu kasu ka lihtsalt teistmoodi mõtlemisest? Disainer mõtleb teisiti kui planeeriv ja arvestav ärimees. Disainer on loominguline ja koolitatud otsima lõputult lahendusi.
    Lõpetuseks kasutan juhust ja tänan siinkohal EKA Disaini innovatsioonikeskust eesotsas Katri Ristaliga. Ilma nendeta ei oleks käesolevat erilehte sellisel kujul olnud.
    Ja veel - disainiaasta on jõudnud poole peale, tervelt pool aastat on aga veel ees. Kunagi pole hilja teada saada, milliseid võimalusi peidab endas meie jaoks selline võõrapäraselt kõlav sõna nagu disain.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kes võidab 10 000 eurot? Selgusid Eduka Eesti parimad tööd Parimate seas ka minister ja mullune võitja!
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.