Veebruaris viiakse läbi ühekuuline
ülemaailmne kampaania, mis keskendub Internetis levivate petuskeemide
tutvustamisele ja õhutab tarbijaid Internetti turvaliselt kasutama.
Kampaania eesmärgiks on Internetipettuste vähendamine läbi tarbijate teadlikkuse tõstmise, teatas Tarbijakaitseamet.
Pettuste ennetamise kampaania viiakse läbi kolmandat aastat ning kampaania eestvedajaks on rahvusvaheline organisatsioon ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network), mis tegeleb ebaausate kaubandustavade vastu võitlemisega ning kaitseb tarbijate õigusi. Käesoleval aastal on pettuste vastu võitlemise kuuks nii veebruar kui märts, olenevalt kampaanias osalevatest riikidest, keda on kokku üle kolmekümne.
Seoses sellega, et aina enam kauplusi ja teenusepakkujaid on muutumas Internetipõhisteks, kolib Internetti ka järjest rohkem pettureid, kes mõtlevad välja üha uusi ja raskemini tuvastatavaid petuskeeme. Seega on teadmised Interneti turvaliseks kasutamiseks ja Internetis varitsevatest ohtudest äärmiselt tähtsad komponendid meie igapäevaelus.
Kampaania peamiseks eesmärgiks ongi juhtida tarbijate tähelepanu erinevatele Internetis levivatele petuskeemidele, nagu näiteks püramiidskeemid, kus kutsutakse inimesi üles kergesti ja kiirelt raha teenima, teated loteriivõitudest või pärandi avanemisest, phishing ehk inimeselt pangaparoolide püüdmine, “hädasolijate” rahalised abipalved jms.
Seotud lood
Aafrikasse «sõjapõgeniku» hiigelpärandusest
osa saamiseks ligi 27 000 krooni saatnud saarlane jääb rahast ilma ja
prokuratuur ei algata pettuse uurimiseks ka kriminaalmenetlust.
Küberturvalisus peaks olema igaühe igapäevaelu lahutamatu osa. Olenemata sellest, kas oled eraisik, väikeettevõtja või suurfirma juht, mõjutab digitaalne maailm paratamatult kõiki, kes internetis toimetavad. Tele2 ärikliendi erilahenduste ja IT-teenuste juht Janek Jaago selgitab, miks on vähemalt esmane digikaitse hädavajalik igale kasutajale.