Praegu müüb Calvin Kleini rõivad näiteks Tallinna Kaubamaja, kuid kuu aja pärast avatakse Tallinnas esimene eraldi Calvin Klein Jeansi pood.
"Põhimõtteliselt oleme seda poolteist aastat ette valmistanud," rääkis kaubamärgi jaemüüki korraldav Kaupo Kallermaa. "Ostujõud on eestlastel ikka viimase paari aasta jooksul tublisti kosunud," sõnas ta, miks Calvin Klein just sel aastal oma poe avada otsustas.
Teise põhjusena nimetas Kallermaa seda, et sobivat pinda ei suudetud varem leida. "Pindasid on, aga tuntud kaubamärkidel on selle suhtes kõrged nõudmised. Foorumi (Narva mnt 7 ärihoone - toim.) näol leidsime esimese kvaliteetse pinna, mille kohta saime ka peakontorist nõusoleku," ütles ta.
Kallermaa sõnul on paljude brändide pilgud Tallinnal, kas või Pull and Bear ja Bershka, kuna nad on juba Lätis esindatud, siin aga veel mitte.
Jennifer Lopezi esindaja Svetlana Kerik sõnas, et ka neil on plaanis oma pood avada. Kerik tõdes sarnaselt Kallermaaga, et oma poe avamisel on probleem number üks sobiva pinna leidmine Tallinnas. "Eestis on väga raske pinda leida. Sellise brändi tingimused on väga kõrged," rääkis ta ning lisas, et nad tahaksid saada Viru keskusesse, kuid seal pole vabu kohti.
"Praegusel juhul on tõsiasi see, et isegi väga tuntud kaubamärgid ja tugevate kontseptsioonide esindajad peavad oma kaupluste avamise edasi lükkama, kuna lihtsalt Tallinnas ei ole saadaval piisaval hulgal atraktiivseid kaubanduspindasid," ütles Ülemiste Keskuse juht Guido Pärnits.
Sestap polegi kuskil näha Marks & Spencerit, NewYorkerit, Oxblow'd, Scorpion Bay'd jt.
"Eks Ülemiste keskuse inimesed on kohtunud ka enamiku mainitud kaubamärkide esindajatega ja lisaks veel kümmekonna rahvusvaheliselt tuntud Eestist huvitatud jaeketiga, kuid kuna ka meil napib praegu sobivaid pindasid, siis ei ole toodud kaubamärkide osas lepinguid sõlmitud," ütles Pärnits.
Lepingute puudumine on ka üks põhjuseid, miks brändide esindajad ise Eesti turu kompamist ei tunnista.
"Kuigi Eesti on potentsiaalne turg, kuhu Inditexi brändidega laieneda, ei saa me uute poodide avamist praegu kinnitada," ütles Pull and Beari ning Bershka kaubamärgi omanik Inditex Grupp.
Autor: Gert D. Hankewitz
Seotud lood
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.
Enimloetud
3
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Hetkel kuum
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Tagasi Äripäeva esilehele