Selveriga alustas Tallinna Kaubamaja suuromanik Jüri Käo Lätti laienemist eelmisel aastal, mil osteti ära Saksa säästuketi Lidl krundid. Sel aastal projekteeritakse ja ehitatakse valmis suurematesse linnadesse hüper- ja väiksematesse supermarketid.
Kui kaupluseketiga alustati peaaegu nullist, siis jäätisetootja Balbiino on juba mõnda aega oma tooteid Lätti eksportinud ning hõivanud seal ka ligi 10 protsenti turust.
Nüüd, mil Balbiino ostis ära eelmisel aastal 80 miljonit krooni käivet teinud Margota, arvab firma end olevat turul suuruselt teise jäätisetootja ja -müüja.
"Eestis praegu midagi kardinaalset ei toimu. Kasvada pole võimalik ilma suure panuseta reklaami, mis on aga väga kallis," seletas firma juht Riho Niils, viibates käega seinale projitseeritud kirjale, mis näitab, et nii Balbiinol kui ka Tallinna Külmhoonel on võrselt 40 protsenti Eesti jäätiseturust. Paar protsenti siia-sinna võib ju võita, aga see ei tähenda midagi, lisas Niils.
Seetõttu on mehe sõnul mõistlikum investeerida 28 miljonit krooni külmlogistikakeskuse laiendusse, millele lisandub ühe ja 50 miljoni krooni vahele jääv summa, mis Niilsi sõnul Margota eest välja käidi.
Niils ning Margota uus liider, Balbiino endine turundusjuht Teet Anier loodavad, et sel aastal kasvab ühisfirma käive eelmise aasta 335 miljonilt poole miljardi kroonini.
"Me käsitlemegi oma koduturuna Balti riike ja eks kõigil ettevõtetel on omad plaanid ja otsitakse võimalusi," vastas Käo pärimise peale, kas mõne temale kuuluva ettevõttega on plaanis teistesse riikidesse minna. Milline firma järgmisena laieneb, Käo öelda ei tahtnud ning jättis ka täpsustamata, kui palju Läti jäätisetootja eest maksti.
Autor: Gert D. Hankewitz
Seotud lood
Bigbanki peaökonomist Raul Eamets usub, et Eestil tuleb tunnistada kehva võimekust siin kasvatatud toormele lisandväärtuse andmisel, olgu selleks põllumajandus või puidusektor.
Viimased uudised
Pingerivis 128 toidutööstust
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele