• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.02.07, 07:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaa süvasadam jääb ka sel aastal tühjaks

Möödunud aastal avatud Saaremaa kruiisisadam jääb vaatamata majandusministeeriumi ametnike ja Tallinna Sadama lubadustele ka sel aastal enamjaolt tühjaks, sest venimine on usalduse kaotanud.
Praegu on selleks aastaks broneeritud kaheksa külastust - neli laeva ja neli firmat. Möödunud aastal nägid kolm Saaremaa sadama töötajat ja turvamees seitset kruiisilaeva algse kümne asemel, sest kahel korral segas ilm ja ühel juhul läks kruiisikorraldaja pankrotti.
Olulist reisijate lisa oodati regulaarliinidelt, kuid seegi lootus pole esialgu täitunud. "Lähiajal regulaarliini veel oodata ei ole. Eeltööd teeme küll, aga kokkuleppeid veel sõlmitud ei ole," teatas Tallinna Sadama pressiesindaja.
Tallinna Sadama nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul on viivituses süüdi tehnilised probleemid. Kui esialgu tehti keskkonnamõjude hinnang kruiisilaevadele, siis liinireisidele tuleb teha uus hinnang, mis võtab aega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehituse alguses olid kindlad kliendid olemasSaare maavanema Toomas Kasemaa sõnul on tühja sadama põhjuseks usalduse kaotus. Turundusega tegeldi ehituse esimeses faasis ning siis olid olemas ka kindlad kliendid liini käivitamiseks. "Sellega, et kogu asi venis, kaotas sadam usalduskrediiti ja nüüd uuesti asja käima panna on tükk maad raskem," ütles Kasemaa, kellega nõustus Seli. Kasemaa sõnul alustati nüüd otsast peale ning sel aastal tehakse paar proovireisi Saaremaa ja Turu vahel. Kasemaa sõnul on huvi turistide vastu Saaremaal olemas.
Laido: sadamale valiti vale asukohtSaaremaale 1990. aastate lõpus erasadamat rajada soovinud Lembit Laido peab valeks sadama asukohta, kus ei ole tormikaitset. "Meil oleks sadam töötanud aasta läbi, mitte seisnuks niisama," ütles Undvasse sadamat plaaninud, kuid bürokraatiasse takerdunud Laido. Tema sõnul olid neil olemas kindlad kokkulepped Rootsi liini käivitamiseks. Vastu oleks võetud ka kruiisi- ja kaubalaevu. "Eks nad praegu uurivad ja puurivad iga kandi pealt, et reisisadama liini käima panna, aga ega siia eriti palju rahvast tulemas ei ole," arvas Laido.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele