Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ultima Thule kõigis varjundeis

    Kontserdil näitab Ultima Thule enda kõiki värve ja varjundeid, mida publik selle ansambliga seostada oskab. "Ootame külaliseks keelpillikvartetti ning samuti näeb kontsertidel esinejaid, kes võiksid jääda praegu veel üllatuseks," lubab ansambli liider Riho Sibul.
    Ultima Thule looming ei vaja enamikule eestlastest tutvustamist: kahekümne tegutsemisaasta jooksul on bänd suutnud luua palju omanäolisi tugeva sõnumiga laule, mis on jäänud kas fraasi või tervikuna kuulajate mällu pidama. Ilmselt on vähe neid, kes ansamblist üldse midagi ei tea.
    Ansambli esimene suursolist Tõnis Mägi ütleb Ultima Thule kiituseks, et ärkamisaja algusesse sobinud laulud pole oma tähenduslikkust tänaseni kaotanud ning nende sõnum, mis oli omas ajas täpselt see, millest puudu oli, mõjub sama värskelt ka praegu.
    "Aeg ongi see, mis asjad paika paneb," ütleb Mägi ja leiab, et kui 20 aastat hiljem kõlavad vanad lood ikka veel värskelt, võib need julgelt klassikaks liigitada.
    Ansambli algusaegadest pärit lood "Turbatuli", "Vägev vähk" ning "Kassitapp" on inimestel meeles kui mitte esitaja ning autoriga seostatuna, siis vähemasti teksti või viisikatketena sama kindlalt kui põhiharidusega koolis selgeks õpitud ainekava. Selle vahega, et Thule laulusid pole keegi kunagi õpetanud ega peale surunud, kuulajad on need ise üles leidnud ning populaarseks kuulanud.
    Nagu juubelikontsertidele kohane, kõlab Thule sünnipäeval läbilõige ansambli loomingu parimatest pärlitest läbi aastate.
    Olulisel kohal on Erkki-Sven Tüüri ning Tõnu Kõrvitsa poolt keelpillikvartetile kohandatud lugudeblokk, milles sisaldub paremik bändi repertuaarist aastatel 1986-1994. See on salvestatud ka plaadile "Tuulatud Thule".
    Samuti kantakse ette valik bändi hilisemast loomingust. Kindlasti kuuleb kontsertidel plaadi "Ingel ja Suli" nimilugu ning pala "Misiganes".
    Kontserdi laulud on jagatud enam-vähem võrdselt kahe solisti - Riho Sibula ning Tõnis Mäe vahel, kellest viimane esitab koos Thulega sünnipäevakingiks bändile ning kuulajale ka mõne enda loo.
    Ultima Thule praegune nägu ei erine oluliselt sellest, milline oli see ansambli algusaegadel. Nende lugudevalik käib ikka sügavaid ja tähenduslikke radu mööda ning nad ei ole alahinnanud ei ennast ega publikut.
    "Mingite armastuslaulude kirjutamisega pole see bänd kunagi tegelenud," ütleb Toomas Rull, kes on Ultima Thule trummar olnud aastast 1991. "Laulude sisuks on olnud eksistentsiaalsed probleemid ning see elu, mis meid kõiki puudutab."
    Rull arvab, et eks bänd ole saanud aastatega küpsemaks, nii nagu kõik aja möödudes natuke muutub, kuid sellele vaatamata tegeletakse põhiliinis ikka samade, tõsiste asjadega.
    Tõnis Mägi lisab Thule praegust nägu kommenteerides, et uutes lugudes on näha rahunemist ning koos ansambli arenemisega on mängijate oskused läinud paremaks. "Selge on see, et rütmibluusi aeg, mis oli 20 aastat tagasi, jäi stiililiselt kitsaks," ütleb Mägi, viidates ansambli viimasele CD-le "Ingel ja suli", millel kõlab oluliselt teistsugune, ballaadilisem helikeel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.