Kui pikalt takerdunud liiklusseaduse eelnõu
riigikogus vastu võetakse, peavad mopeedi- ja rolleriomanikud kõigi teiste
sohvrite kombel omama juhiluba ja ka sõiduki registreerima.
Kevad on toonud tänavatele hulgaliselt kergeid kaherattalisi mootorsõidukeid, mis tekitavad liikluses üha rohkem probleeme, kirjutas postimees.ee. Politsei andmetel on Eesti teedel toimunud viimase pooleteise kuuga 14 õnnetust, kus osaliseks on olnud rolleri- või mopeedijuht.
Põhja politseiprefektuuri liiklustalituse komissari Riho Tänaku sõnul on Tallinnas ja Harjumaal toimunud sel kevadel seitse rasket liiklusõnnetust rollerijuhtide ja jalgratturitega. Vigastada on neis saanud kaheksa inimest, kellest viis olid lapsed. «Ratturid ja mopeedijuhid peavad arvestama, et nad on liikluses tunduvalt haavatavamad kui autojuhid,» manitses Tänak.
Praegu peab mopeedijuhi luba olema ette näidata vaid 14–15-aastastel juhtidel, kuid loa taotlemisel on nad liiklusteooria eksamist vabastatud. Üle nimetatud vanusepiiri võib mopeedi tüürida ka juhiloa puudumisel, sest seaduse järgi ei kuulu mopeedid ja rollerid mootorsõidukite hulka.
Olukord võiks Romi sõnul hakata paranema, kui riigikogu võtab vastu juba pikka aega ette valmistatud uue liiklusseaduse. Eelnõu tunnistab ka mopeedid ja rollerid mootorsõidukiteks, sellega kaasneb kohustus võtta sõiduk autoregistrikeskuses arvele, vormistada liikluskindlustuse poliis ja käia tehnoülevaatusel.
Erandina ei loeta mootorsõidukiteks pisimopeede, mille tootja ettenähtud kiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis.
Uue seaduse järgi nõutakse juhiluba kõikidelt mopeedi- ja pisimopeedijuhtidelt, alates 16. eluaastast võib mopeedijuhiluba asendada mis tahes teise mootorsõiduki juhiluba.
Samuti peaks maikuus jõustuma määrus, mis nõuab mopeediloa taotlemisel ka teooriaeksami sooritamist.