Nickolay ja tema meeskonna loodud süsteem läheb kasutusse niipea, kui Saksamaa valitsus kiidab heaks 40 miljoni euro eraldamise projekti finantseerimiseks. Vastavat otsust on oodata käesoleva aasta teises pooles.
Tohutu skaneerimisülesande lahendamiseks pöördus instituut Lufthansa Systems Groupi poole, kelle käsutuses on skännerid, mis saavad hakkama 10 000 värvilise ja kahepoolse lehe skaneerimisega tunnis.
Lufthansa ülesandeks on laotada neli kuni kuus dokumendifragmenti ühele lehele, lisada neile ribakood, skaneerida ja arhiveerida. Kogu arhiveeritavaks andmemahuks peaks olema umbes 100 terabaiti, mis võrdub umbes 40 000 DVD-plaadi mahuga.
Seejärel võtab tööjärje üle Fraunhoferi väljatöötatud süsteem, mis analüüsib iga fragmenti lähtudes kirjastiilist, reavahest, värvusest ja paljudest muudest tunnustest, mida on kokku 25. Programm rühmitab sarnased fragmendid ning üritab neid seejärel kokku sobitada.
Nickolay ennustab, et 100 kuni 120 arvuti ühendatud jõududega suudetakse viie aasta jooksul taastada umbes 90 protsenti dokumentidest. "Ma usun, et umbes 10 kuni 20 protsenti fragmentidest on kas puudu või ei õnnestu teistega kokku sobitada," lisas Nickolay.
Projekti läbiviimiseks kuluv aeg on paika pandud üsna optimistlikult. Eelduseks on, et kokku sobivad tükid asuvad enamasti ühes kotis. "Kui see aga nii ei ole, siis on meil vaja tunduvalt suuremat arvutusvõimsust," ütles Nickolay. Senine töö on õnneks kinnitanud, et 90 protsenti kokkusobivatest tükkidest siiski on üheskoos.
Järgmiseks väljakutseks on paberite suurus. Mõned paberid on lihtsalt pooleks tõmmatud, mõne kallal on aga keegi eriti agar töötaja suurt vaeva näinud ja dokumendi mõne millimeetri suurusteks tükkideks teinud. Selliste fragmentide kokkusobitamine võib osutuda väga keeruliseks ülesandeks ja vajab tõenäoliselt programmi edasist täiustamist.
Fraunhoferi tehnoloogia kasutamise vastu on juba huvi tundnud ka Saksamaa politsei ja USA Föderaalne Juurdlusbüroo (FBI).