• OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,06
  • OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,06
  • 01.08.07, 11:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renault Megane hakkab sõitma E85 bioetanooliga

Renault on valinud Mégane'i mudelivaliku, tutvustamaks Euroopa turul oma esimesi bioetanooli (E85) kasutavaid autosid, teatas firma.
Uus keskkonnasäästlik ja ökonoomne versioon on saadaval Mégane'i luukpära- ja universaalmudelitel alates Authentique varustustasemest, millel on 1.6 16v mootorid. Mégane Hatch'i hinnad algavad €18 550 eurost (290 000 kroonist).
Peamised muudatused puudutasid kütusepaaki, sissepritsesüsteemi ja põlemiskambrit. Uued sõidukid töötati välja, kasutades Brasiiliast saadud kogemust, kus Renault on müünud Clio ja Mégane'i nii tava- kui biokütust kasutavaid FlexFuel versioone, mis töötavad E100 bioetanooliga, aates 2004. aastast.
Uusi mudeleid tuleks vaadelda Prantsusmaa keskkonnasäästlikele sõidukitele määratud maksusoodustuste foonil, sealhulgas täielik ettevõtte automaksuvabastus kaheksa kvartali ulatuses pärast 2007. aasta jaanuarit ning osaline või täielik maksuvabastus (sõltuvalt piirkonnast) piirkondlikest sõiduki registreerimismaksudest autodele, mis töötavad E85 bioetanooliga.
Renault peab biokütuseid üheks kõige efektiivsemaks viisiks, kuidas kontrollida CO2 emissioone pikaajalises perspektiivis. Biokütused on ökoloogiliselt tõhusad, kui mitmekesised, taastuvad ning taimset päritolu energiaallikad. Ning nad on majanduslikult ökonoomsed, sest ühilduvate mootorite väljatöötamise kulu on mõõdukas ning seetõttu on need autod taskukohased. Biokütused aitavad ka vähendada energiasõltuvust fossiilkütustest.
Ühilduvus biokütustega on ka üks Renault Eco2 nimetuse omistamise tingimusi. Renault kinnitab Mégane'iga, mis töötab bioetanooliga (E85) ning millele lisanduvad biodiislit (B30) kasutavad sõidukid, oma pühendumist sellele tehnoloogiale, olles üks vähestest autotootjatest, kes pakub oma Euroopa klientidele autosid, mis töötavad mõlemat tüüpi biokütustega.
Bioetanooli valmistatakse destilleerides fermenteeritud taimset ainet, Euroopas tavaliselt nisu või peeti, Brasiilias suhkruroogu ja USA-s maisi. Selle tulemusena saadavat kütust saab seejärel bensiiniga erinevates vahekordades segada: 5% lisamisel saadakse E5 kütus, 10% lisamisel E10 kütus, 85% lisamisel E85 kütus kuni 100% biokütuseni, mida kasutab Hi-Flex Clio 1.6 16v ja mida müüakse Brasiilias.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele