Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Narva veokiparkla ehitamise kava elab vaid komisjonides

    Aruteludest kaugemale pole asi aga jõudnud ja ka praegu lükkavad ametkonnad vastutust üksteise kaela.
    Eelmisel sügisel, kui kaubaautode kolonn Narva piiripunktis 10 kilomeetri pikkuseks kasvas, tulid Ida-Virumaal kriisinõupidamiseks kokku kohaliku omavalitsuse, piirivalve, maanteeameti, politsei, maksu-tolliameti ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) esindajad. Pika arutelu tulemusel jõuti ühisele otsusele - tuleb ehitada parkla, ja ruttu. Mis aga tulemata jääb, on parkla.
    Maa parkla jaoks ja detailplaneeringu kava olid ERAA-l olemas juba eelmisel aastal, nagu ka kõigi osapoolte lubadus projekti toetada, sealhulgas finantseerimisel, sest ERAA presidendi Einar Vallbaumi sõnul pole neil kui mittetulundusühingul nii mahuka projekti teostamiseks piisavalt raha ning riik võiks riikliku tähtsusega probleemile õla alla panna.
    Riigipoolse finantseerimisega pidi vastavalt toonase nõupidamise protokollile tegelema siseministeerium. "See on kohaliku omavalitsuse ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hallata," tuli sealt vastuseks.
    Eelmisel nädalal pakkusid autovedajad majandusministrile välja variandi -
    ERAA-l on maa, detailplaneering ja 10 miljonit krooni, riik aitaks ehitada parkla ja kommunikatsioonid. "Riik saab aidata peale- ja mahasõitude rajamisel ja ristmiku väljaehitamisel, aga eramaale ehitama riik ei lähe," ütles Vallbaum.
    "See peaks ikka eraomaniku pärusmaaks jääma," vastas majandusministeeriumi abiminister Siim-Valmar Kiisler.
    Hinnanguliselt läheks juurdesõiduteede ehitus maksma 6 miljonit krooni ja Kiisleri sõnul on projekt järgus, kus hanke võiks juba välja kuulutada. See eeldab omakorda parkla omaniku valmidust kohe tegutseda.
    Paraku pole aga ka seda, sest parkla detailplaneering pole veel kehtestatud ja on juba mitmendat kuud takerdunud bürokraatiasse ja suvepuhkustesse. Ida-Viru maavalitsuse arengu- ja planeerimisosakonna peaspetsialist Tiit Toos rõhutas, et nemad annavad parklale rohelise tule, kui ERAA saab kõik seaduse kohaselt vormistatud.
    "See inetu olukord tuleb kiiresti lahendada ja siin peaks peaminister ka sõna sekka ütlema. See on ebamugav ja kallis teema, mille eest keegi ei taha otseselt vastutada," võttis Toos parklasaaga kokku.
    Maksu- ja tolliamet pakkus kunagi võimaliku lahendusena elektroonilise järjekorra, mis leidis üldist toetust nii piirivalveametis kui ka siseministeeriumis. Praegu arendustöid vähemalt MTA poole pealt ei toimu, kuna elektroonilist järjekorda ei ole võimalik arendada eraldi, täiendamata olemasolevat piiriinfrastruktuuri.
    Seega näib paratamatu, et kõigis piiripunktides peaksid olema suured parkimis- ja ooteplatsid. Asendada füüsiline järjekord e-järjekorraga on vaid olukorra leevendus, kuna füüsiline kuhjumine asendub elektroonilise kuhjumisega. Meil on vaja, et kaubad liiguksid Venemaale, mitte ei ootaks füüsiliselt ega elektrooniliselt.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kui tahta üllatust, võib Microsofti peale loota
Minu portfelli tugitala Microsoft on mihkel oma investoreile kvartalitulemustega üllatust valmistama ja seegi kord ei läinud teisiti.
Minu portfelli tugitala Microsoft on mihkel oma investoreile kvartalitulemustega üllatust valmistama ja seegi kord ei läinud teisiti.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Julgus naaseb: uute äride arv kasvas hoogsalt
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi asutati aprillis 2541 uut ettevõtet, mis on viimase kahe aasta parim näitaja.
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi asutati aprillis 2541 uut ettevõtet, mis on viimase kahe aasta parim näitaja.