• OMX Baltic0,24%300,74
  • OMX Riga0,06%893,54
  • OMX Tallinn0,18%2 072,49
  • OMX Vilnius0,25%1 205,44
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,88
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic0,24%300,74
  • OMX Riga0,06%893,54
  • OMX Tallinn0,18%2 072,49
  • OMX Vilnius0,25%1 205,44
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,88
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 06.09.07, 12:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Allante Transport: Vene toll on ka varem musti nimekirju pidanud

Allante Transport ASi juht Ants Lampe ütles, et Vene toll on ka varem musti nimekirju pidanud ja lahenduse toob tüdimus.
"Ma arvan, et asi laheneb siis, kui venelastel endal villand saab," rääkis Lampe. Tema sõnul oli tollil ka mõni aasta tagasi selline must nimekiri. Nagu praegugi, ei tunnistanud Venemaa toona rahvusvahelisi kaubavedusid reguleerivat TIR-konventsiooni. Kui Euroopa Liit vastukaaluks Vene kaubaautode sissesõidu keelas, andsid venelased järele.
"See pole niivõrd poliitiline küsimus," rääkis Lampe. "Küsimus on rahas. Nad korjavad piiril ühe-kahe kuuga kena kopika kokku. Hinnad on tõusnud kaks korda."
Kui eelmisel nädalal maksis veoauto Peterburi konvoeerimine 4000 rubla, siis sel nädalal küsisid Vene tolliametnikud sama asja eest juba 8000 rubla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lampe hinnangul võiks valitsus piiriküsimustega siiski tegeleda. "Me oleme praegu klientidele öelnud, et me ei lähe Venemaale. Käibe koha pealt see meid palju ei mõjuta, küll aga kasumi koha pealt," lisas ta.
Lampe sõnul Allante Transport inimeste koondamist ei plaani, kuna autojuhtidest on nagunii puudus. Mehed sõidavad lihtsalt teisi marsruute.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele