• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • 06.09.07, 11:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene tolli must nimekiri pikeneb 100 firmani

Portaali Dv.ee kätte sattunud Vene tolli mustas nimekirjas on 29 Eesti firmat, nädala lõpuks lisandub sinna veel 70 Eesti vedajat.
Tundmatuks jääda soovinud ametniku sõnul võib must nimekiri pikeneda nädala lõpuks veel 70 Eesti vedaja võrra. Praegu loetakse piiril tõsisteks rikkumisteks ka pisikesi apse.
"Kui Eesti vedajad räägivad kõike ausalt, siis ongi nad kohe seotud kuriteoga," põhjendas ajakirjanikule ühe suure transiidifirma juht, kuidas musta nimekirja satutakse.
Ettevõtjate hinnangul kannavad nad ülepääsu oodates tõsist materiaalset kahju. Kui varem maksis koorma viimine Tallinnast Moskvasse 32 000 rubla, siis nädala jooksul on taks tõusnud 50 000 rublani. "Kadunud on konkreetsed kaubagrupid," ütles musta nimekirja kantud Viva Trans OÜ direktor Viktor Gontšarov.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks, kui autojuht keeldub 500 rubla maksmisest TIR-dokumendi eest, kus on kirjas kauba koosseis, selle lähetaja, saaja ning marsruut, seisab ta ööpäeva väljaspool järjekorda. Keegi ei varja, et Vene tolliametnkud on saanud suulise käsu lasta üle riigipiiri kuni 40 veoautot ööpäevas.
Samas teenivad tolliametnikud autode piiril läbivaatamise pealt. Ametlikult maksab läbivaatus 16 000 rubla ja selle tasumise kohta väljastatakse tšekk. Mitteametlik kontroll maksab 12 000 rubla.
Eesti-Vene piiri ületamine võtab nüüd 5-6 tundi, millele lisandub järjekorras seistud aeg. Vedajate hinnangul on piiril kaotsi minev aeg kaks korda pikenenud. Käive on langenud 20%, kuna kliendid ütlevad tellimusi üles.
"Valvega vedu Moskvani maksab 600 dollarit, suuremad kaubasaadetised viiakse praegu Sillamäe sadama kaudu Soome," rääkis Viktor Peškov, samuti musta nimekirja kantud ASist Solidago. Raskekaaluline transiit kulgeb tema sõnul läbi Läti ja Leedu.
Varem ületas Eesti-Vene piiri 250 veoautot ööpäevas, praegu kuni 40. Rahvusvaheliste kaubaveoeeskirjade kohaselt võib koormat piiril kontrollida kolm tundi. See omakorda tähendab, et üle piiri pääseb 24 veoautot ööpäevas, arutles Peškov. "Peame uksed kinni panema, sest meie kulud ületavad tulusid," lisas Peškov.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 23 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele