Mariliis Pinn • 15. november 2007 kell 13:25

Euroopa komisjoni haarang viib Reisieksperdi kodulehelt sooduspakkumised

Reisieksperdi tegevdirektori Sven Lõokese sõnul teavad kõik, kuidas peab lennupileteid veebis müüma, kuid kahjuks on kohati Reisieksperdi veebi sattunud sooduspakkumistes ebatäpset hinnainfot, edaspidi see kaob.

„Klient saab meie otsingumootorist lennupiletit otsides esimeses sammus lõpliku hinna, palju ta konkreetse pileti eest raha välja käima peab,“ seletas ta.

Sellest hoolimata tunnistas Lõokene aripaev.ee-le, et Reisieksperdi kodulehel on olnud üleval hinnateavet, kuhu ei ole lisatud lennujaama makse. „Selline info nüüdsest kaob meie kodulehelt. Kui on palju pakkumisi ja hindu, siis ei jõua neile käsitsi lennujaama makse ja marsruute juurde lisada. Lennupiletite hindade teada saamiseks tuleb edaspidi kasutada lehel olevat otsingumootorit,“ selgitas ta ning vihjas, et selle algatusega tarbijad pisut kaotavad.

Reisieksperdi juhi sõnul on tegemist hea Euroopa Komisjoni algatusega. „Kunagi oli nii, et lennujaama maksud olid tõesti lennujaama maksud, ehk klient maksis nende teenuste eest, mis ta lennujaamas tarbis. Nüüd on lennujaama maksude nimetuse taha peidetud tasu turvalisuse, kütuse ja muude asjade eest. Kui üle ookeani lennu sooduspilet maksab 5000 krooni siis tarbijal on õigus teada, et tegelikult lisandub sinna 5000 krooni jagu makse ja selle pileti hind reaalsuses on 10 000 krooni. See on õige. Lennupileteid tuleks müüa ühtse hinnaga,“ selgitas ta.

Eile tegi Euroopa Komisjoni tarbijakaitsevolinik Meglena Kuneva teatavaks, et lennupiletite müük internetis võetakse luubi alla.

Luubi alla on võetud Euroopa juhtivad lennuettevõtted, odavlennufirmad ja muud lennupileteid müüvad veebilehed. 24.–28. septembri nädalal, mil esmakordselt toimus ELi ühisaktsioon tarbijaõiguste kaitseks.

Hetkel kuum