Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikafirmad arvutavad lisakulusid liikluspiirangust

    Maanteeamet teatas eelmisel nädalal, et keelab 14. detsembrist liiklusohutuse suurendamise eesmärgil üle 12meetriste autorongide liikluse Tallinn-Tartu maanteel reedeti kell 13.00-20.00. Erandiks on vaid bussid. Teate järgi kehtib piirang Jüri liiklussõlmest (11,8 km) kuni Kärevere ristmikuni (169,1 km).
    Tegelikkuses on ka sellel keelualal siiski üksikuid lõike, kus pikkade veokite liiklus on lubatud. Seda nähtavasti põhjusel, et võimaldada veokitel sõita ümbersõitude jaoks ühe ristmiku juurest teiseni.
    Selle nädalal lõpus valmib maanteeametil ümbersõite ja parklaid tutvustav materjal, mis pannakse üles maanteeameti internetilehele. Lisaks virtuaalsetele infomaterjalidele peab maanteeamet jõudma üles panna ka 377 liikluspiirangust informeerivat liiklusmärki.
    "Olen tõsiselt üllatunud," nendib teemat kommenteerides algatuseks ASi Smarten Logistics juhatuse liige Mait Miller. "Võib ka olla, et ma pole märganud viimasel ajal sellekohast diskussiooni, aga sellest ajast, kui teema kord kuum oli, pole seda minu teada üldse puudutatud," on kehtestatud piirang Milleri jaoks ootamatu. Tema arvates võiks veokite liiklus vähemalt ametliku tööpäeva lõpuni ehk kella 17.00ni lubatud olla.
    Maanteeameti peadirektori asetäitja Harri Kuuse selgitusel moodustuvad nädala töörütmist tingituna liikluses tipptunnid.
    Liiklusloenduse tulemused kinnitavad, et suurele veoautoliiklusele lisandub reede pealelõunal üldine liiklustiheduse kasv.
    Ohutuse suurendamiseks otsustaski maanteeamet hajutada liiklust teistele kellaaegadele ja maanteedele. See näib neil ka õnnestuvat.
    Miller kinnitab, et Smartenil ei ole plaani hakata kasutama väiksemaid veokeid, et kaupa ikkagi samal ajal ja samu teid pidi vedada. Ta ütleb, et ei ole praegu väga teadlik Piibe maantee olukorrast, aga nähtavasti tuleb just seda maanteed kasutama hakata.
    "Olen kindel, et Piibe maanteed pidi sõitmine võtab rohkem aega ning ka kilometraaž on suurem, mis omakorda mõjutab kulusid," lausub Miller. Hetkel ootab Miller veofirmadelt tagasisidet, kas mõne kaubaringi läbimisel uut marsruuti mööda ka tööajaseadusest tulenevalt tõrkeid võib tekkida.
    Klientidele lubab Miller kauba kohale toimetada endise ajaga, küll aga kardab ta tekkida võivaid kulusid, mis lõpuks mõjutavad ka klientide kulusid.
    Autotranspordifirma ASi Elstera juhatuse liige Ivo Elster on kindel, et iga ümbersõit nõuab lisatööaega ja kulutusi, mida ei ole võimalik kelleltki sisse kasseerida. "Iga väikest kulutõusu ei tõtta ka kohe kliendilt juurde küsima, et omadega välja tulla," tõdeb ta.
    Kehtestatud piirangu põhikulumiks peab Elster aega, mis niigi veokijuhte pitsitab ja päeva dikteerib. Põhiprobleem tekib liinipõhistel vedudel, mis toimivad täpse graafiku alusel. Siin tuleb kindlasti järeleandmisi teha.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.