Teiseks, pikemad lepingud. Busside liisimine ning ostmine sõltub otseselt lepingu pikkusest. Normaalne oleks 7+3 aasta pikkune leping ehk kui kõik on korras, pikendatakse seitsmeaastast lepingut kolme aasta võrra.
Kolmandaks, transpordi- ja logistikaga tegelevate spetsialistide vähesus omavalitsustes on probleem.
Tegelikult tuleb oluliselt muuta kogu süsteemi, peaksid olema ühtsed hankenormid, mille täitmist kontrolliks ministeerium. Täna moosime maavanemaid, kes küll lubavad ja annavad omalt poolt parima, et lisaraha tuleks, kuid tegelikult otsustatakse see ministeeriumis.
Ütlesite, et tuleb maavanemaid moosida. Kas peate silmas Valga maavanemat Georg Trašonovit?
Moosimise all pean silmas bussivedude normaalset rahastamist. Minu igapäevase töö juurde kuulus ka maavanematega suhtlemine - ühised töölõunad, lobitöö. Tegelikult ei oleks seda üldse vaja, kui oleksid kindlad mängureeglid paigas. Täna on kirjutamata reegliks, et selles äris tegutseda, tuleb maavanematega hästi läbi saada.
Järgmiseks aastaks lubatakse anda bussivedajatele 20 miljonit krooni lisadotatsioone?
Järgmiseks aastaks lubatud 20 miljonit krooni lisadotatsiooni ei lahenda olukorda, vaja oleks 200 miljonit krooni, et bussindust järele aidata.
Seadusest tulenevalt me kahjumiga töötada ei tohi. Oleme viimase viie aasta jooksul maksnud bussiveole 80 miljonit krooni peale.