Esiviisiku tulemused olid üsna head ja üldine keskmine tuli ka 82 protsenti, mis on üsna hea. Uuringu korraldanud firma Dive Service Quality Development projektide koordinaator Eva Trubetskoi sõnul võib öelda, et tulemus on keskmiselt hea.
"Tähelepanuväärne on muidugi see, et kümnest osalejast ei olnud kellelgi väga nõrka tulemust. Kõik olidki keskmised. Ühtegi väga nõrga tulemusega autofirmat ei olnud, arenguruumi on aga kindlasti," nentis Trubetskoi.
Võitjatele andis suure panuse Mazda Paldiski mnt esinduse müügimees Kert Krause, kes suutis testi läbida täishinnetele ehk sajale protsendile.
Mees on selles esinduses tööl juba viis aastat. Esinduse juhataja Jaanus Simsoni sõnul tehakse kliendirahulolu uuringuid neil juba viis aastat igal kuul.
Uuringute tulemused võetakse iga kord müügikoosolekutel läbi. Vajadusel vesteldakse iga mehega personaalselt ja tehakse treening parema tulemuse saavutamiseks.
Huvitav on veel moment, et Inchcape Motorsis müügimeeste palga üks osa sõltub just kliendirahulolu uuringu tulemusest. Simsoni sõnul on heade tulemuste võtmeks järjepidevus enda tegevuste mõõtmisel ja parandamisel ning püsiv müügikaader.
Kuidas aga püsivat kaadrit hoida? "Küsimus on heas tootes, tugevas organisatsioonis ning töötajate väärtustamises ja motiveerimises," vastas Simson.
Allapoole viiendat kohta jäi Kommest Auto. Juhatuse esimehe Raido Toonekure sõnul võeti selle uuringu tulemusi väga tõsiselt. "See näitas meie tugevusi, näiteks positiivset suhtumine klientidesse, aga ka mõningaid puudusi müügitehnikates.
Hea oli tõdeda, et probleemid, mis esile kerkisid, olid seda sorti, mida on võimalik mõningate koolituste abil muuta."
Nüüdseks peaks need Toonekure sõnul lahenenud olema, sest detsembri algul pandi paika tegevused, parandamaks protseduure ning arendamaks vajalikke oskusi konkreetsetel automüüjatel.
Kommest Auto juhatuse esimees julgeb väita, et enamik esinenud probleeme ei tohiks enam uuest aastast alates korduda.
Planeerides selle aasta koolitustegevusi, on nad arvestanud esilekerkinud kitsaskohtadega.
Renault'de müügiga tegeleva ABC Motorsi turundusjuhi Indrek Poolaku sõnul toetuvad nad oma töös Renault' tehase korraldatud klientide rahulolu-uuringutele, mida tehakse oluliselt suuremas mahus regulaarselt.
Poolak nentis ka seda, et selliste uuringute tulemused vaadatakse põhjalikult läbi - olgu tulemus siis hea, halb või keskpärane.
"Analüüsitakse enda tulemusi ja suure huviga vaadatakse loomulikult ka konkurentide tegemisi. Kuna autonduses on tootekvaliteet erinevate markide vahel üha enam ühtlustumas, siis nii aastal 2008 kui ka kaugemas tulevikus on võtmesõnaks selles valdkonnas teeninduskvaliteet," rääkis Poolak.
Seotud lood
Akadeemiline haridus peab käima käsikäes ettevõtliku mõtteviisi, loovuse ja digipädevustega, usub EBS Gümnaasiumi direktor Kersti Uudla.