• OMX Baltic−0,43%300,96
  • OMX Riga0,1%894,29
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,72
  • OMX Vilnius−0,05%1 200,53
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,13%8 796,98
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,43%300,96
  • OMX Riga0,1%894,29
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,72
  • OMX Vilnius−0,05%1 200,53
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,13%8 796,98
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 30.04.08, 22:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

General Motors sai omad vitsad ka kinnisvaraturult

Ameerika autotootja General Motors teatas täna, et automüügi languse kõrval põhjustas nende I kvartali hiigelkahjumi ka 859 miljoni dollariline laks kinnisvaralaenude turult.
Kogu I kvartali kahjum ulatus 3,3 miljardi dollarini. Enne USA kinnisvaraturgu tabanud kriisi oli kinnisvaralaenude finantseerimine General Motorsile (GM) suurepärane rahaallikas, kirjutas International Herald Tribune.
Samal ajal üllatas Ford, kes lõpetas I kvartali 100 mln dollarilise kasumiga. GM esimese veerandaasta käive tuli 42,7 mld dollarit. Tegelikult oli automüük 68 mln dollariga plussis, kasvades näiteks Euroopas ja Ladina-Ameerikas, kahanedes aga maailma juhtturul USAs.
Varuosatootja American Axle Manufacturing kaks kuud kestnud streigi hinnaks rehkendas GM 800 mln dollarit. 2007. aastal müüs GM 9,37 miljonit autot. Tema konkurent Toyota saavutas sarnase tulemuse. GMi eelmise aasta käive oli 178 mld ja kahjum rekordiline 38,7 mld dollarit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

GM toodab nii eestlaste lemmikute hulka kuuluvaid kui siinkandis tundmatuid marke nagu Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn, Vauxhall ja Wuling. Ettevõte on teatanud, et panustab turu nõudel senisest enam väiksemate ja ökonoomsemate sõidukite tootmisse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele