Teine kvartal tuleb parem, kui oli esimene
kvartal, kommenteeris reklaamiturgu Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit
Leito.
"Reklaamiturg on viimastel kuudel saavutanud nivoo, kust edasi pole langetud. See vast ongi positiivne uudis. Samuti näeme, et sesoonsus ikkagi töötab – teine kvartal tuleb parem kui esimene kvartal," rääkis ta.
Leito sõnul on oluline arvestada, et mullu algas reklaamituru langus teisel poolaastal. "Alates augustis me ei näe enam nii suuri languse protsente – võrdlusnivoo on lihtsalt juba madalam," selgitas ta.
Ekspress Grupi käive langes aasta esimese kolme kuuga 18 protsenti, sh Eesti Ekspressi Kirjastusel 40%, Delfil 28%, Õhtulehel 18%, Eesti Päevalehel 15% ja Maalehel 14%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ekspress Grupp teatas reedel börsile, et palkade alandamine jätkub. "Kuna tööjõukulude kokkuhoid on tingitud reklaamituru langusest, siis edasised sammud sõltuvad samuti reklaamituru käitumisest. Teekonna lõpus me aga kindlasti veel ei ole," ütles Leito. Teiselt poolt on tööjõukulude alandamine piiratud vajadusega säilitada meediaväljaannete kvaliteet majanduslanguse tingimustes, lisas ta.
Leito sõnul mõjutab kulude piiramine pigem Ekspress Grupi teise kvartali tulemusi, kuna palkade alandamine hakkas kehtima 1. märtsil, osades firmades ka 1. aprillil. Ka oli grupil esimeses kvartalis kulude seas 1,5 miljonit krooni koondamistasusid. "Samal ajal turunduskampaaniate optimeerimise mõju oli märgata esimese kvartali turunduskulude kokkuhoius versus I kv 2008," märkis ta.
Samuti teatas Ekspress Grupp reedel, et plaanib töötajate arvu edasist vähendamist. "Peamise kokkuhoiu allikana näeme grupi erinevate ettevõtete tugifunktsioonide liitmist," selgitas Leito.