• OMX Baltic0,11%320,29
  • OMX Riga0,06%971,12
  • OMX Tallinn−0,07%2 232,92
  • OMX Vilnius0,42%1 513,35
  • S&P 5000,85%7 788,41
  • DOW 300,34%51 352,02
  • Nasdaq 1,24%27 527,52
  • FTSE 1000,34%10 497,94
  • Nikkei 2252,4%69 946,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,16
  • OMX Baltic0,11%320,29
  • OMX Riga0,06%971,12
  • OMX Tallinn−0,07%2 232,92
  • OMX Vilnius0,42%1 513,35
  • S&P 5000,85%7 788,41
  • DOW 300,34%51 352,02
  • Nasdaq 1,24%27 527,52
  • FTSE 1000,34%10 497,94
  • Nikkei 2252,4%69 946,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,16
Raidla Lejins & Norcous maksunõunik/vandeadvokaat Marek Herm ütleb, et ettevõtjatel on veel vaid järgmise reedeni aega, et pakendiaktsiisist tagasiulatuvalt pääseda.
Järgmisel laupäeval, 19. juunil jõustub pakendiaktsiisi seaduse muudatus, millega võetakse ettevõtjatelt võimalus tagasiulatuvalt vältida pakendiaktsiisi maksmist. Riigikohtu 5. märtsi 2009. a lahendist tulenevalt on kõigil ettevõtjatel praegu veel selline võimalus olemas ning see on märgatavalt vähendanud Maksu- ja Tolliameti motivatsiooni pakendiaktsiisi tasumise kontrollimisega tegeleda. On põhjust eeldada, et maksuhalduri intensiivsus pakendiaktsiisi tasumise kontrollimisel tõuseb muudatuse jõustumisel kordades. Hinnanguliselt võib muudatus puudutada umbes tuhandet Eesti ettevõtet.
Üldreeglina on ettevõtjad, kes kaupa pakendavad või pakendatud kaupa müüvad või Eestisse toovad, kohustatud kauba pakendi ja sellest tekkinud jäätmed ise kokku koguma ja taaskasutama. Sõltuvalt pakendi materjalist on kehtestatud erinevad taaskasutamise määrad. Kui ettevõtjad pakendeid piisaval hulgal ei kogu ja taaskasuta, siis tuleb neil turule lastud pakendite pealt tasuda pakendiaktsiisi. Aktsiisi eesmärgiks ongi sundida pakendite turulelaskjaid pakendeid kokku koguma ja taaskasutama. Seega on ettevõtjatel võimalik valida, kas teha kulutusi pakendite kogumise ja taaskasutamise süsteemi loomiseks või tasuda aktsiisi.
Kuna igal üksikul ettevõtjal on sellise süsteemi eraldi loomine väga kallis, siis võimaldab seadus ettevõtjatel taaskasutussüsteemi loomiseks koonduda ja luua taaskasutusorganisatsioone (TKO). Ettevõtja, kes on oma taaskasutamiskohustused kirjaliku lepingu alusel TKO-le üle andnud, aktsiisi enam tasuma ei pea. Sellisel juhul vastutab pakendite kogumise ja taaskasutamise kohustuse täitmise eest juba TKO.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele