• Jaga lugu:

    Saabus uue tõusu esimene pääsuke!

    Eile saabus paljudele eestimaalastele kauaoodatud rõõmusõnum - Ryanair otsustas siiski Tallinna oma sihtkohtade nimistusse lisada.
    Tõsi, eilsele uudisele eelnesid aastatepikkused läbirääkimised Tallinna Lennujaama ja selle omaniku Eesti Vabariigiga, et lennujaamatasud võiks odavamad olla. Nüüd ongi siis riik lõpuks otsustanud, et kõrgete lennujaamatasude alandamisega kaasneb lennuühenduste kasv, ühesõnaga - mahuefektist tulenev kasu väärib küünlaid. Tallinna Lennujaama juhataja ütleski eile, et Ryanairiga koostöö alustamine elavdab Eesti lennundusturgu, et tugeva vedaja lisandumine toob kaasa elavnemise, see toob hulgaliselt turiste ja äriinimesi. Samuti pidas ta reaalseks juttu, et uue lennufirma lisandumine võib Eestisse tuua ca 300 uut töökohta. Kõik head uudised ju.
    Äripäev kiidab riiki, täpsemalt riigi otsust panustada lennujaama tuleval aastal 65 miljonit krooni, et ettevõte saaks alandada lennujaamatasusid reisijate hulka suurendavatele lennufirmadele. Esimene pääsuke on kohal - Ryanair teatas eile, et hakkab Tallinnast lendama detsembris, kuuldavasti käivad läbirääkimised ka teiste odavlennufirmadega, Eesti Päevaleht mainis Air Berlini.
    Riigi otsus lennujaamatasusid alandada ja sellega odavlennufirmadele rohelise tee andmine on seda enam kiidetav, et alles septembris sai Eesti riik Estonian Airi suuromanikuks. See tähendab, et ehkki riik saeb lennujaamatasude alandamisega ja lennundusalase konkurentsi tihendamisega oma lennufirma kasumlikkust, on siiski selle sammuga näidanud, et on valmis kogu Eesti turismisektori hea käekägu nimel loobuma ühe ettevõtte kasumist. Ja kes teab, kas see kasum kusagile kaobki, sest Estonian Air on ju avalikult deklareerinud, et ei konkureeri odavlennufirmadega, et pakub hoopis kvaliteetteenust.
    Väikese kõrvalepõikena - see juhtum näitab taas ilmekalt, miks Äripäev on seda meelt, et riik ei peaks aktiivselt ettevõtlusega tegelema ehk vabal turul eraettevõtjatega konkureerima - mõnikord lihtsalt tuleb valida, kas kogu sektori hea käekäik või ühe, kuid suuresti riigile kuuluva ettevõtte kasum. Seepärast olemegi pooldanud mõtet, et Estonian Air tuleks siiski tulevikus maha müüa.
    Ryanairi siiatulek on ühtlasi ka omamoodi märk tärkama hakkavast majandusest - reisi- ja lennufirmade aktiviseerumine on igapäevastele reisipakkumiste jälgijatele juba mõnda aega märgata olnud. Tõsi, need ei ole veel sellised pakkumised, milliseid mäletame mõne aasta tagant. Mäletate, enne eelmist majandusbuumi olid rännumeestel samuti kiired ajad: näiteks 2002. aasta varakevadel paiskas Lufthansa siin müüki üliodavad edasi-tagasi lennupiletid (3333 krooni Euroopa, muu ilm 4444 krooni), 2007. aastal müüdi aga veelgi odavamaid India reise. Ehk olemegi uuele tõusule lähemal, kui arvata oskame?
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Rasmus Pikkani: ärme investeeri nii, nagu homset ei oleks
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Tulemuste ootus keris indekseid ülespoole
USA peamised indeksid lõpetasid päeva kergelt rohelises, kui investorid ootavad suure huviga suurte tehnoloogiaettevõtete teise kvartali tulemusi ning Föderaalreservi kohtumist, vahendab Bloomberg.
USA peamised indeksid lõpetasid päeva kergelt rohelises, kui investorid ootavad suure huviga suurte tehnoloogiaettevõtete teise kvartali tulemusi ning Föderaalreservi kohtumist, vahendab Bloomberg.
Raadiohommikus: Tesla teise kvartali tulemustest, Ööd Mirror Houses investeeringust ja e-kaubanduse rekordaastast
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Automüüjad vaatavad elektrikaubikute käsule altkulmu Lisakulu lööks otse tarbija rahakotti
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.