Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa tanklates asendub bensiin biokütusega
Saksa valitsus võttis vastu otsuse, mille kohaselt peab bensiin uuest aastast sisaldama 10 protsenti bio-etanooli.
Siiani on biokütuse sisaldus bensiinis olnud 5 protsenti. Saksa valitsus rakendas oma otsusega EL määrust, mille kohaselt peab tänavaliiklus muutuma keskkonnasõbralikumaks. Autoomanikud peavad end nüüd informeerima, kui kõrget etanooli taset nende auto kannatab. Uue E10 bensiini kõrval jääb kasutusse ka senine E5, vähemalt aastani 2013. Hinnanguliselt on uue kütusega probleeme 3-3,5 miljonil Saksamaal registreeritud sõidukil. Arvestatakse aga sellega, et need järk-järgult tänavatelt kaovad ning kaob vajadus vana tüüpi kütuse järele.
Kütus läheb uuest aastast Saksamaal seega kallimaks, kuna tankida tuleb uut kütust sama maa läbimiseks rohkem. Samuti on etanool praeguste naftahindade juures kallim kui bensiin. Etanooli hind võib aga veelgi tõusta, kuna Euroopa vajaduste rahuldamiseks ei ole piisavalt taimset toorainet. Keskkonnakaitsjad kahtlevad, kas etanooli tootmiseks vajalik energia mitte ei ületa tavakütuse kasutamisest tulenevaid keskkonnakahjusid.
Uus seadus jõustub aastast 2011, enne peab selle veel aga kinnitama parlamendi ülemkoda Bundesrat.
Autor: Katri Soe-Surén
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.