Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts: ohtu kaotada tee-ehituse euroraha ei maksa üle hinnata

    Mingi oht tee-ehituse riigihangete uurimise tõttu eurorahadest ilma jäämisel on, aga seda ei tasuks praegu üle tähtsustada, ütles majandus- ja kommunikatsioonimister Juhan Parts täna valitsuse pressikonverentsil.

    "Midagi saab ikka tagasi nõuda, kui on tehtud midagi ebaseaduslikku seoses konkreetsete tee-ehitushangetega. Kose-Aruvalla hanke puhul on null krooni välja makstud. Muud hanked, millest siin jutt on olnud – seal on välja makstud 5%," vastas Parts küsimusele, kas Eesti võib hangete uurimise tõttu ilma jääda eurorahadest. Parts lisas, et alati on oht rahadest ilma jääda, aga praeguse info põhjal ta ei hindaks seda riski üle.
    Samas ei tähenda see tema sõnul, et uurimise lõpp rahade allesjätmise või äravõtmise kohta mingit selgust peaks tooma. "Ei, ta ei ole seotud ka konkreetse uurimisega. Euroraha eesmärk on, et ehitataks teid kehtestatud reeglite alusel. Kui reegleid on järgitud ja tee on ehitatud, on raha kasutatud sihtotstarbeliselt," kommenteeris minister.
    "Kas üks või teine inimene täitis üht või teist rolli ja tegi veel midagi, mis on kvalifitseeritud kuidagi, ei tähenda automaatselt, et me peaksime maksma trahve või raha tagasi andma," lisas Parts.
    Peaminister Andus Ansip täiendas, et teede ehitamiseks mõeldud eurorahasid ei plaanita kasutada seadusevastaselt. "See ei saaks olla põhjus, miks raha võiks jääda kasutamata või tagasi küsitud saada," märkis ta.
    Samas kinnitas peaminister, et teoreetiliselt on olemas võimalus, et raha jääb kasutamata. "Kaks aastat on käinud ainult vaidlused ja mitte sentigi ei ole suudetud investeerida. See on kõige suurem kuritegu riigi vastu. Kaks aastat on lihtsalt projekti käivitamist edasi lükatud erinevate vaidluste tõttu," rääkis Ansip.
    Ta möönis, et kui Eesti käivitab Kose-Aruvalla tee-ehituse nelja aasta pärast, siis on tõesti raha juba läinud. "Siis me neid ei saa. Aga me saame neid rahasid alati ka ümber tõsta," selgitas Ansip, et kõik pole veel kadunud.
    Juhan Parts märkis, et eurorahade kasutamine ja hanked, kuhu see raha suunatakse, on väga mitu korda läbi auditeeritud, mis annab olulise tagatise raha õigele kasutamisele. "Ei ole nii, et kellelgi kuskil tekkis mõte, et kuule mine vii see kärutäis mulda hoopis sinna puu alla," selgitas ta. Partsi sõnul on eurorahade kasutamine väga keeruline protsess ja võib isegi öelda, et liialt bürokraatlik.
    Andrus Ansip rääkis, et nii valitsus kui ka majandusminister on huvitatud Euroopa Liidu vahendite võimalikult kiirest kasutamisest. "Kas me survestame ametnikke? Kindlasti survestame. Aga kindlasti mitte ei survesta me neid kasutama ebaseaduslikke vahendeid selleks, et projektid saaksid kiiresti käivitatud," rõhutas Ansip.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.