• OMX Baltic0,03%299,05
  • OMX Riga0,00%891,94
  • OMX Tallinn0,08%2 057,92
  • OMX Vilnius0,07%1 203,3
  • S&P 500−0,07%6 225,52
  • DOW 30−0,37%44 240,76
  • Nasdaq 0,03%20 418,46
  • FTSE 1000,54%8 854,18
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,02
  • OMX Baltic0,03%299,05
  • OMX Riga0,00%891,94
  • OMX Tallinn0,08%2 057,92
  • OMX Vilnius0,07%1 203,3
  • S&P 500−0,07%6 225,52
  • DOW 30−0,37%44 240,76
  • Nasdaq 0,03%20 418,46
  • FTSE 1000,54%8 854,18
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,02
  • 26.04.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Show must go on!

Ütlus "There's no business like showbusiness" peab paika ka rääkides maailma tippjuhtide kindlustundest kriisijärgses maailmas, ehkki paraku negatiivses võtmes. PwC maailma tippjuhtide uuringu meedia ja meelelahutuse valdkonna kokkuvõte näitab, et selle majandusharu tippjuhid on kõikidest teistest tunduvalt pessimistlikumad nii lähi- kui keskmise perspektiivi kasvuväljavaadete osas. Kui tervikuna usub oma ettevõtte kasvuperspektiivi eeloleval kolmel aastal üle poole juhtidest, siis meedia- ja meelelahutusäri tippjuhtide seas on see suhtarv vaid 27%.
Kuhu kõik kliendid jäid? Meedia- ja meelelahutusäri probleemid algasid juba interneti-põlvkonna pealekasvuga, kes veedab vaba aega rohkem võrgus kui teleri eest ning peab digitaalse info ja meelelahutuse eest maksmist vaat et samavõrra ebaloomulikuks kui orjapidamist.
Muutused tarbijaharjumustes on teema, mis paneb muretsema 75% maailma meedia- ja meelelahutusäri tippjuhtidest. Probleemides peituvad siiski ka võimalused: tippjuhid näevad pääseteed innovatsioonis ja ettevõtte strateegia muutmises, et nõudliku tarbija ootustele vastata. Seda, mida tarbijad tahavad, üritatakse üha enam tarbijate endi käest küsida. Töötavate lahenduste leidmisel võib võtmeteguriks osutuda ka IT-uuenduste ärakasutamine, nii et meedia ning IT- ja/või kommunikatsioonisektori integratsioon, mis 1990ndate lõpu "dotcom-mulli" ajal ootusi ei õigustunud, võib nüüd osutuda võitvaks lahenduseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suur aeg nõuab suuri inimesi. Rohkem kui enamik teisi valdkondi, sõltub meedia- ja meelelahutusäris edu töötajate kvaliteedist, fanatismist ja lojaalsusest. Langevate tulude ja kärbitud palkadega silmitsi seisvad tippjuhid peavad ka siin kivist vett välja pigistama: heade töötajate nappuses nähakse tõsist probleemi, millele lahendust otsitakse eri koostöömudelitest teiste organisatsioonidega, osaajaga või lepinguliste töötajate palkamises, üha noorenevas töötajaskonnas, aga ka naiste osakaalu suurendamises töötajate seas.
Väljakutsed endiselt olemas. Kokkuvõtteks võib öelda, et väljakutsed õigete valikute tegemisel on jätkuvalt olemas - eelkõige on positiivsed tulemused ootamas neid, kes kiiremini leiavad sobivaima koha uues digitaalses väärtuseahelas ning suudavad nutitelefonide plahvatuslikult kasvavat kasutajaskonda endale reaalset raha sisse tooma panna. Ka Eesti ajalehti on võimalik lugeda tahvelarvutitele sobivates versioonides, mis näitab me ettevõtjate usku digitaalse meedia arengusse ja eeskätt sellesse investeerimise vajadusse. See, kui kiiresti ettevõtjad suudavad teha ärilisi otsuseid ümberkujunenud olukorras, olles valmis võtma riske ning vajadusel eksperimenteerima, võib saada otsustavaks tulevikukasvu jagamisel.
Autor: Eva Jansen

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 8 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele