• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sirkel&Mall asutaja: käsu peale ettevõtjaid ei teki

    Sundimise peale ettevõtjaks ei hakata, selleks peab olema erinevate asjade üheaegne esinemine, nagu näiteks majanduse hea käekäik ning valmisolek ettevõtte alustamise järel vähem sissetulekut teenida, rääkis Sirkel & Mall asutaja, praegu Baltecon Ehituse juhatuse liikmena töötav Margo Koppel.

    „Arvan, et käsu ja plaani kohaselt ettevõtjaid juurde ei teki, küll aga on tänuväärne, et ühiskonnas ei seostata ettevõtlust nii palju organiseeritud kuritegevusega või kulakusega kui veel 5-6 aastat tagasi,“ ütles Koppel. Selleks, et ettevõtjaid juurde tekiks, on vaja sobivat keskkonda, mis algab mikrotasandist ja lõpeb makrotasandiga ning kui makromajandus on niivõrd ebastabiilne nagu praegu globaalselt on, vähendab see kindlasti soovi ja valmidust ettevõtlusega tegeleda, rääkis Koppel.
    „Samas ega ettevõtlusega ole lihtne alustada, sest esimesed 6 kuud kuni aasta on ainult karid ja heal juhul ots-otsaga kokku tulemine,“ märkis Koppel ja rääkis, et tihti tunneb ka ühiskonna survet ettevõtluse vastu ja palgatöö poolt. „Öeldakse, et mis sa jamad... parem mine tööle ja teeni korraliku palka,“ tõi Koppel näite ja lisas, et paljud tema enda tuttavad, kes omavad potentsiaali ettevõtluses läbi löömiseks, ei taha mugavustsoonist väljuda ega aastakest allpool praegust elatustaset elada. 
    Seetõttu ei leiagi Koppel midagi, mida tuleks n-ö ära teha, et ettevõtjaid tekiks rohkem. Koppel lisas: „Üldiselt sõltub ettevõtlusega alustamine paljudest teguritest, sh ühiskonnast toimuvast, inimese silmaringist, piiravatest asjaoludest nagu perekondlik surve stabiilsuse järele, teadmistest, tänasest elatustasemest, eneseusust ning soovist alustada. Kui enamik tingimused on täidetud, varem või hiljem arvatavasti ka alustatakse.“
    Äripäev küsis tänase päevaküsimusena, et mida oleks oluline ära teha, et ettevõtjaid juurde tuleks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
USA aktsia futuurid ennustavad tõusu jätkumist
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.