• OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−0,62%42 623,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−0,62%42 623,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 07.09.12, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Ryanairi jaoks on kütus Lätis odavam kui Eestis?

Samal ajal, kui Ryanair jätab Tallinna Lennujaamast väljuvast kümnest liinilennust talveperioodiks alles vaid kolm, väheneb Riiast väljuvate lendude arv vaid ühe võrra. Ryanairi Põhja- ja Baltimaade müügi- ja turundusdirektor Elina Hakkarainen toob lendude lõpetamise ainsa põhjusena välja kütusehindade olulise tõusu, kirjutas Best Sales.
Raha otsustab. “Praeguste kõrgete kütusehindade juures ei ole võimalik pakkuda liinide tööshoidmiseks piisavalt madalaid piletihindasid,” ütles Hakkarainen ametlikus avalduses. 2012/3013 talvehooajal jätkab Ryanair Tallinnast lende kolmel marsruudil, mis on viie võrra vähem kui möödunud talvel. Siis toimusid lennud ka Düsseldorfi, Stockholmi, Dublisisse, Bremenisse ja Girona lennujaama Barcelonas. Riiast lendab Ryanair lendab talveperioodil jätkuvalt kaheteistkümnesse sihtkohta.
Võimalust, et Riia Lennujaama eelistamise tegelik põhjus on Ryanairile lendude jätkamiseks pakutud eritingimused, Hakkarainen ei kommenteeri. “Me ei kommenteeri kuulujutte ja spekulatsioone,” jäi ta antud teema käsitlemisel napisõnaliseks.
Tallinna Lennujaama juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul ei jõudnud nad Ryanairiga kokkuleppele. Samas ei osnud ta kommenteerida Riia Lennujaama võimalikku pakkumist. Lennujaamatasud on Tallinnas kõikidele lennufirmadele samad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soodustused. “Seadus keelab lennukompaniide eelistamise ja toetamise. Suuri allahindlusi pakume vaid uutele liinidele ja seda kõigile võrdselt. Allahindlussüsteem annab võimaluse pakkuda soodushinda viieks aastaks, seejärel peavad hinnad võrdsustuma,” selgitas Sakkov  seadusest tulenevaid piiranguid, mis peaksid kehtima ka Riia Lennujaamale
Sakkovi sõnul ei saa välja tuua ühist põhjust Ryanairi erinevate liinide sulgemisele. “Näiteks Girona lennud lõpetavad nad seetõttu, et läksid selle lennujaamaga tülli,” tõi ta näite.
Estoniain Air ei plaani esialgu Ryanairi lõpetatud marsruutide katmist, kuigi Barcelona võiks olla nende jaoks ahvatlev sihtpunkt. Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelineni sõnul nõuab uute lennusihtkohtade avamine pikemat eeltööd ja vabade ressursside olemasolu. “Suvesihtkohad vahetuvad aastast-aastasse vastavalt nõudlusele. Järgmise suve sihtkohad selguvad sügise jooksul,” ütles Eskelinen.
Uut terminali ei tule. Ryanairi lendude oluline vähenemine toob muudatusi ka Tallinna Lennujaama laienemisplaanidesse. “Meie plaan oli odavlennuterminal valmis ehitada järgmise aasta lõpuks, nüüd me seda ilmselt ei tee,” selgitas Sakkov.
Tallinna Lennujaam jõuab tema sõnul sel aastal 2,2 miljoni reisijani. “Juba praegu on olemas perioode, mil oleme ülekoormatud. Uus point to point-terminal oleks teenusevaba, mis annab meile võimaluse pakkuda odavlennufirmadele erinevat hinda,” lisas Sakkov.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele