Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PwC: Jaapani firmad peavad muutuma
PwC uuring väidab, et Jaapani saab aastaid kestnud majandussurutisest välja aidata eeskätt riigi ettevõtlussektor, see eeldab aga tõsiseid ja valulikke ümberkorraldusi.
Jaapani XX saj. teise poole majandusime tõstis riigi maailma suuruselt teiseks majandusjõuks, ent viimasel kümnendil on see hoog raugenud. Ehkki riik on täis rahvusvaheliselt tuntud ja tohutu intellektuaalse kapitaliga suurettevõtteid ning kuhugile pole kadunud ka jaapanlaste imekspandav tööeetika ja pühendumus kvaliteedile, on majanduskasv viimasel aastakümnel olnud väga minimaalne ning riik on kinni jäänud deflatsiooni nõiaringi. Riigi suur võlakoorem ja vananev elanikkond, üheskoos Hiina ja teiste Aasia riikide majanduste esiletõusuga, on kulutanud märkimisväärse osa Jaapani konkurentsieelisest ning globaalses konkurentsis püsimajäämiseks vajab riigi majandus hädasti muutuseid.
PwC poolt hiljuti valminud uuring väidab, et Jaapani majanduse saab uuele tõusule aidata eelkõige ikkagi ettevõtlussektor. Selle asemel, et oodata majanduse turgutamist valitsuselt, peab ärisektor kohanema muutunud oludega ning ennast oluliselt muutma, seejuures on muutused sageli „kinni“ juhtkonna tasandil. Jaapani ettevõtted peavad avama ennast ka tänapäevasele innovatsioonile, mis leiab aset ettevõtte lihttöötajate, kasutajate ja koostööpartnerite tasandil, uuendama juhtimispõhimõtteid, sealhulgas kaasama ka tippjuhtkonna tasemel rohkem värskete ideedega andekaid noori, välismaalasi ja naisi. Eeldused Jaapani uueks majandustõusuks pole kuhugile kadunud, need tuleb vaid uue energiaga tulemuseks vormistada, tõdeb uuring.
Uuringut kommenteerinud PwC Eesti ärinõustamisosakonna juhtivkonsultant Erki Mägi sõnul lahendatakse enamik probleeme nii Jaapanis kui ka mujal maailmas ikkagi inimeste ja inimeste ühenduste, mitte „targa valitsuse“ tasandil. „On arusaadav, et varem edu toonud mudeleid ei taheta meeleldi reformida, ent ka parimad organisatsioonid ja ärimudelid vajavad aeg-ajalt taaskäivitust.“ Ka Eestil tasuks siinkohal peeglisse vaadata ning kriitiliselt hinnata, kas meie üldine majandusmudel, maksukeskkond ning ettevõtete ärimudelid mitte teatavat värskendust ei vajaks.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.