Saksa autotootja BMW ja USA lennukitootja Boeing hakkavad koostööd tegema süsinikkiu valmistamise vallas, mis on kujunemas lahingutandriks kahe tööstusfirma vahel.
BMW sõnul on kahe firma ühine eesmärk arendada uuringuid süsinikkiu taaskasutuse vallas ning täiustada tootmist ja automatiseeritust, vahendab Reuters.
Tänane teade vaid pingestab konkurentsi BMW ja kodumaise konkurendi Volkswageni vahel, kes teeb juba koostööd Boeinguga läbi talle kuuluva Itaalia sportautode tootja Lamborghini.
Eelmisel aastas asus BMW suurendama enda osalust süsinikkiudu tootvas firmas SGL Carbon pärast seda, kui Volkswagen ostis osaluse firmas. BMW ja SGL ehitasid hiljuti ühise süsinikkiu tehase Washingtonis.
Süsinikkiud on 30% kergem kui alumiinium ja 50% kergem kui teras, mis on oluline tegur autode kaalu ja süsinikdioksiidide emissiooni vähendamisel.
Boeingu lipulaevaks olev 787 Dreamliner on 50% ulatuses tehtud süsinikkiust ning BMW plaanib järgmise aasta lõpus tuua turule süsinikkiust turvapuuriga auto.
Japan Airlines’i kasutatav Boeing 787 Dreamliner süttis Bostonis Logani lennuväljal pärast maandumist põlema, aga õnneks alles siis, kui reisijad ja meeskond olid lennukist juba lahkunud.
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.