• OMX Baltic0,3%296,8
  • OMX Riga−0,32%917,58
  • OMX Tallinn0,14%2 038,02
  • OMX Vilnius0,52%1 214,68
  • S&P 5000,2%6 458,71
  • DOW 300,93%44 873,71
  • Nasdaq 0,06%21 695,4
  • FTSE 1000,19%9 165,23
  • Nikkei 2251,3%43 274,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,3%296,8
  • OMX Riga−0,32%917,58
  • OMX Tallinn0,14%2 038,02
  • OMX Vilnius0,52%1 214,68
  • S&P 5000,2%6 458,71
  • DOW 300,93%44 873,71
  • Nasdaq 0,06%21 695,4
  • FTSE 1000,19%9 165,23
  • Nikkei 2251,3%43 274,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 28.11.13, 16:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mait Palts: eile tuli mõte, täna teeme seaduse

Autode maksumuudatuste üle võiks toimuda sisukas arutelu selle asemel, et kiirustades seadusemuudatusi läbi suruda, kommenteeris Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts uusi seaduseelnõusid.
„Kui ministeeriumi hinnangul on kuskil probleemid, siis tuleks nendest avatult rääkida ja arutada alternatiivsete lahenduste üle,“ väljendas Palts rahulolematust praeguse olukorra suhtes. Sarnaselt Lasse Lehisega leidis ta, et eile huvigruppidele saadetud autode maksumuudatuste eelnõusid ei ole oluliselt muudetud.
„Oli ootamatu ja veidi kummaline sellisel viisil nüüd uusi eelnõusid näha, milles olulistes küsimustes muudatusi pigem ei ole. On positiivne, et tulumaksuseaduse muudatustest on varasemaga võrreldes mitmed muret tekitanud osad välja jäänud, kuid käibemaksuseaduse muudatused on sisuliselt uuesti esitatud vanad, kus ainult detaile on silutud,“ tähendas ta.
Ta tõi välja, et olulisema muudatusena ei soovita tulumaksuseaduses enam muuta algselt kavas olnud mahus regulatsiooni, mis puudutab tööandja sõiduauto kasutamist ja töötaja töösõitudes kasutamist. Käibemaksuseaduse muudatuste osas on muudatused Paltsi sõnul pigem detailides, sisuliselt on kõik suuresti sama. Kirja on nüüd saanud ka mõned rakenduspoole sätted.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsimusele, kas kaubanduskoja ettepanekuid oli arvesse võetud, vastas Palts, et koja peamine soov oli teha selgeks, mis on reaalne probleem, miks on täna vaja kiirustades selliseid muudatusi teha.
„Iseenesest soov leida eelarvesse lisatulu on mõistetav, kuid meil on tõsised kahtlused, kas need muudatused aitavad kaasa soovitud mahus ega mõju negatiivselt kogu tänasele ausale ettevõtjaskonnale,“ ütles ta. Samuti jäi tema hinnangul õhku küsimus, millised oleksid sellisel juhul alternatiivid. Ka selles osas ei ole olukord palju selgem.
Palts märkis, et põhimõtteliselt võiks ju sõiduautode kasutamise ja maksustamise üle arutada, kuid seda tuleks teha oluliselt laiemalt ning mitte kiirustades.
„Kindlasti on põhjalikumalt eelnõudele selgitusi juurde kirjutatud, kuid põhiline – milles on probleem ja kuidas tekkis see sisuliselt üle öö, on ikka selgusetu,“ märkis Palts. Ta lisas, et paljude teiste riikide eeskuju järgimine ei ole argument. Nii tõi ta näiteks, et Saksamaa on minemas teist teed, Leedust on võtta negatiivsed kogemused ja Poolat ei ole mõistlik eeskujuks võtta, sest keskkond on paljuski erinev.
„Meie võiksime arutada sisukalt, mis on meie tee ja kas see peab erinema tänasest. Seda ei saa teha aga nii, et eile tuli mõte ja täna teeme seaduse,“ ütles ta.
Palts tõi välja, et ühe eesmärgina ei tohi silmist lasta, et ettevõtluskeskkond oleks ka edaspidi ettevõtlust ja ettevõtlikkust soosiv.
Eile saatis rahandusministeerium ministeeriumitele ja partneritele kooskõlastamiseks täiendatud eelnõu autode käibemaksu tagastamise piiramiseks.
Kuna maksumuudatustest on järgmisest aastast plaanitud tulu riigieelarvesse ja riigikogu ei saa eelarve menetlemise käigus valitsussektori eelarvepositsiooni halvendada, on kavas esitada eelnõud selle aasta jooksul uuesti parlamendile. See võimaldab 2014. aasta eelarves arvestada seniste tuludega.
Huvitatud osapooltel ja partneritel on võimalik arvamust avaldada ja ettepanekuid teha kuni 9. detsembrini.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 3 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele