Kadri Põlendik • 28. november 2013 kell 15:44

RM: uued eelnõud on kompromiss

Autode maksumuudatusi puudutavate seaduseelnõude uued versioonid onn kompromissettepanek, teatas rahandusministeerium Äripäevale.

Eile saatis rahandusministeerium ministeeriumitele ja partneritele kooskõlastamiseks täiendatud eelnõu autode käibemaksu tagastamise piiramiseks. Ettevõtjate hinnangul ei erine aga uued eelnõud kuigivõrd eelmistest versioonidest.

Äripäeva küsimustele vastas Mailin Aasmäe rahandusministeeriumi avalike suhete osakonnast.

Kui palju on uues eelnõus arvestatud ettepanekuid, mis tulid jutuks novembri alguses toimunud rahanduskomisjoni istungil?

Sisuliselt on tegemist kompromissettepanekuga, mis lähtub viimasel ajal toimunud avalikust debatist. Oleme täiendanud käibemaksueelnõu seletuskirja. Mõjuanalüüs on põhjalikum. Juures on näited teiste riikide kohta, samuti võrdlus eraauto ja ettevõtluses kasutatava auto maksukoormuse kohta. Kooskõlastame ministeeriumidega, arutame veelkord huvigruppidega läbi. Välja on võetud liitudes vastuseisu tekitanud ettepanek fikseerida 256 eurot.

Millised on olulisemad muudatused?

Välja võeti ettepanek, mis puudutas tööandja sõiduauto kasutamist isiklikuks otstarbeks. Ettepanek oli, et kui erasõite tehakse, siis tuleb maksta 256 eurolt tulu- ja sotsiaalmaksu. See on kindel fikseeritud summa, võib teha erasõite nii palju kui tahad ja eraldi midagi maksuametile tõendama ei pea, seega oleks halduskoormus ära langenud.

Kuna see muudatus võeti välja, jääb kehtima praegune kord, kus tööandja sõiduauto kasutamisel on erisoodustuse hind 256 eurot kuus, millelt tasutakse nii tulumaks kui ka sotsiaalmaks. Tööandjal on õigus tasuda vähem, kui töötaja peab arvestust ehk sõidupäevikut. Sel juhul tasutakse sõiduauto tegeliku kasutamise eest erisoodustuse tulu- ja sotsiaalmaksu kas 0,2 või 0,3 eurot kilomeetri kohta, olenevalt sõiduauto vanusest ja mootori võimsusest.

Lisaks tõsteti töötaja isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise hüvitise maksuvabastuse piirmäära 256 euro asemel 300 euroni. Piirmäär on püsinud muutumatuna alates 2009. aastast (mil see oli 4000 krooni kuus) ja arvestades kütusehindade vahepealset tõusu ei võimalda enam endises mahu töösõitude hüvitamist.

Kas rahandusminister loodab autode maksumuudatused sel aastal läbi suruda?

Kõigepealt ootame ära kooskõlastamise tähtaja ja vastavalt sellele liigume eelnõudega edasi. Tegemist on läbimõeldud muudatustega, mis igal juhul maksukeskkonda selgemaks muudavad.

 

Hetkel kuum